Highway 1 naar Plaskett Creek en Moss Landing

Door USA reis familie Scholten 2018 - 19-08-2018 02:22

Vanochtend de pick-up terug gebracht bij Enterprise. Was uiteindelijk maar $88, geen idee waarom 😛 en ze brachten ons ook nog terug naar de camping. We waren eerst van plan om meteen te vertrekken met de camper maar dat zou betekenen dat ik zou moeten rijden in de ochtend-drukte van LA. Daar voelde niemand zich prettig bij; waarom het risico nemen? 😏 Dus Arno en ik zijn samen de pick-up gaan wegbrengen (hadden de kinders iets langer de tijd om wakker te worden) om dan een Uber terug te nemen maar ze gaven ons een lift terug. Top geregeld hoor 😁

Om 09:00 zijn we vertrokken richting highway 1 om langs de oceaan naar Plaskett Creek Campground te rijden. Gelukkig maar een klein beetje file want het is best een lange rit vandaag.

Het duurt even voordat we zicht hebben op de oceaan. Sowieso is het eerste stuk niet het mooiste maar vanaf onze camping van vanavond naar Monterey moet het prachtig zijn. We zullen het zien... Onderweg stoppen we in Cambria bij een strandje om te pootje baden. Tjonge, dat water is koud. En we vinden vlak boven San Simeon het strand waar de zee-olifanten liggen te zonnen.

Aangekomen bij Plaskett Creek worden we direct geconfronteerd met de kou. We zijn watjes geworden. Het is hier hooguit 18°C en winderig. We wandelen nog even naar het strandje waar diverse surfers in het water liggen te wachten op de juiste golf. Wij zijn niet onder de indruk. 😶

Helaas mogen we vanwege het brand gevaar geen BBQ of campfire branden. Anders hadden we waarschijnlijk wel wat langer buiten gezeten maar we lagen vroeg in bed onder het warme dekbed.

Bij het wakker worden bleken we echt uitgeslapen te hebben. Het was al 09:00 😮 maar helaas was alles mistig. Dat beloofde niet veel goeds voor onze trip langs het mooie stuk van highway 1...

We hebben eerst uitgebreid ontbeten in de hoop dat het zou opklaren maar helaas, 😕 het mooiste stuk van highway 1 hebben we niet 1x kunnen zien. Wel de smalle, nogal hobbelige weg wat resulteerde in het zijdelings raken van een hoge stoeprand. Lekker dan... Gelukkig is de schade oppervlakkig maar het zal zeker een verzekeringsverhaal worden. Nou ja, straks maar even mailtjes sturen (het is zaterdag dus weekend en bellen heeft geen zin) naar de Roadbear helpdesk en Tioga Tours. Hopelijk is dat voor nu voldoende 🤔

Verder zijn we langs 17 Mile Drive bij Pebble Beach en Pacific Grove (naast Monterey) gereden. Deze toeristische weg wordt wat ons aangaat behoorlijk overschat. Als je van golf houdt is het wel leuk maar het is ontzettend druk en zeker met een RV moet je heel voorzichtig rijden vanwege overhangende takken.

Moss Landing campground staat pal naast de haven waar we ons morgenochtend moeten melden voor de whale watching tour. Verder hebben ze douches en een laundry maar de camping op zich stelt niet zoveel voor. Ook hier is het koud, hooguit 17°C (we zijn natuurlijk wel Nederlanders dus we blijven klagen over het weer 😉) dus zitten te twijfelen of we de bbq aandoen.