Dag 17 Yellowstone

Door Familie van Eerde - 07-09-2018 15:20

Vanochtend ontbijten we in het restaurantje van de camping. Ze hebben daar een breakfast met scrambled eggs, bacon (of sausage) en pancake. Een volwassen variant met 2 pancakes en 3 stukjes bacon en een kinder variant met 1 pancake en 1 stukje bacon. Met de Nederlandse pannenkoeken in het achterhoofd bestellen we 5 volwassen breakfasts. Dit is dus echt veel te veel. De pannenkoeken zijn echt mega dik, wel lekker smeuiig, maar samen met de grote stukken bacon, krijgt, behalve Arjen, niemand zijn ontbijt op. Dat moeten we morgen anders doen!

We rijden eerst naar de beroemde Old Faithfull geiser, deze willen we zeker zien spuiten. We wandelen er naar toe en zien iets spuiten, dit blijkt echter 'the little one' te zijn. We gaan op de tribune zitten wachten tot de geiser gaat spuiten. Het is 5 over 11. Anoek en Jens lopen nog even rond en hebben op een bord gezien dat de voorspelling is dat de geiser om 11.35 gaat spuiten. Een half uurtje wachten dus. Rond half 12 begint de geiser meer te roken en komen er al af en toe druppels omhoog en ja hoor opeens begint het echt te spuiten. Echt heel bijzonder! Hij spuit echt hoog! In totaal duurt het maar zo'n 5 minuten, maar toch erg leuk om gezien te hebben.

Daarna rijden we richting de Hayden Valley want daar schijnt veel wildlife te zitten en na al die waarschuwingen onderweg willen we nu wel eens echt iets zien. Onderweg stoppen we nog even bij de West Thumb geiser, omdat we toch nog een keer al die kleurtjes willen zien, en lopen daar wat rond, en dan rijden we door.

We worden echt verwend met wildlife, we zien bisons de rivier oversteken, we zien een hele kudde bisons in het open veld liggen, we zien elk (elanden) langs de weg, we zien pelikanen, we zien een bison echt langs de weg lopen, we zien een hertje. Echt super gaaf!

In Canyon Village willen we even eten maar de keuze is beperkt. Of weer die sandwiches, of een half uur wachten voor het restaurant. Dan zien we de mogelijkheid om van die noodles te kopen die met heet water of even in de magnetron klaar te maken. Al deze mogelijkheden worden in de General Store geboden, dus maken we onze eigen noodles en noodle soup. Best lekker. Alleen voor Arjen is het wat weinig dus die haalt na afloop nog een grote muffin (Anoek en Jens trouwens ook, want die vinden muffins gewoon erg lekker).

Daarna rijden we door naar de Mammoth Hot Springs. Onderweg stoppen we nog bij de Undine Falls, omdat we toch nog 1 waterval gezien willen hebben. Je moet in dit park echt minimaal een week doorbrengen om alles te zien, dus wij moeten echt keuzes maken. Na de waterval toch echt verder naar Mammoth. Ook weer heel bijzonder als die kleuren, dat warme water en hoe het zich zelf een weg baant en terrassen vormt. We wandelen hier een klein stukje naar boven zodat we de terrassen ook vanaf boven kunnen bekijken en dan weer terug naar de camper. Er zijn hier niet echt RV parkeerplekken, dus die hebben we heel asociaal over 2 parkeerplekken heen gezet, gelukkig was het op de parkeerplaats niet zo druk.

Na deze stop rijden we terug naar de camping. We krijgen nog een stuk van zo'n 10 km waarbij ze 's nachts aan de weg werken, en dus de asfaltlaag alvast verwijderd hebben, je rijdt dus gewoon over ongeasfalteerde weg, max 25 km/h. We zjin goed door elkaar geschud.

Mirjam heeft een advertentie gezien van een pizzeria op 1,5 mile van de camping. Het lijkt ons een goed idee om daar eerst te gaan eten voor we naar de camping gaan (het is ondertussen al half 7). Eerst kunnen we het niet vinden, en als we het exacte adres invoeren in de Tomtom blijkt het het pizza restaurant te zijn van een andere KOA campground (op 1,5 mile van onze KOA). We stoppen daar toch maar voor pizza's en die zijn heerlijk. Het personeel is alleen veel botter dan op onze camping, waar een paar leuke jonge gasten staan. Anoek en Jens hebben samen een mega-pizza van 16 inch doorsnede. We blijken allemaal niet zo'n honger te hebben, dus hebben veel over. We vragen dus om een doggy-bag (puppy-box volgens Anoek) en krijgen 1 pizza doos. We proppen al onze restanten erin en hebben zo alvast een lekkere lunch voor morgen als we weer zo'n lang stuk moeten rijden.

Daarna rijden we weer naar onze eigen camping. In de camper doen we nog een spelletje met z'n allen en daarna gaan we allemaal lekker slapen. Morgen de laatste (lange) rit met de camper.