24 juni 2019

Door Verbruggen - 25-06-2019 08:18

Het is alweer 24 juni en we zijn al bijna aan het einde van onze vakantie. Gelukkig hebben we nog een paar dagen om te genieten van dit land en gaan we vandaag naar Victoria. De wekker ging om half 7 vandaag. Na het ontbijt zijn we om kwart over 8 vertrokken. Eerst nog even tanken en dan kan de reis beginnen. We zijn onderweg gestopt. Bij combo beach. Er was bijna niemand op het strand. Beetje rondgewandeld en bekeken wat er allemaal op het strand lag. Daarna vervolgde we onze reis weer. Al snel kwamen we weer stil te staan bij de wegwerkzaamheden. Na 10 minuten wachten mochten we al weer verder. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt voor een korte fotostop. Rond 11 uur kwamen we ons eerste dorpje tegen. Hier hebben we broodjes voor vanmiddag gehaald. Daarna hebben we nog een stuk gereden. Om 12 uur kwamen we aan Little Qualicum Falls Park. Hier hebben we onze lunch opgegeten. Daarna zijn we naar de Lower Falls gewandeld. Dit was een kleine waterval. Het was zo dichtbij dat we ook wel naar de Upper Falls konden lopen. Deze was veel mooier en groter. Om kwart over 1 kwamen we aan in de auto en zijn we weer verder gereden. Tot half 3, want toen zijn we weer eventjes gestopt. Hier hebben we een ijsje gegeten en toen kon de reis weer verder. We reden her op de snelweg waar wel om de 500 meter een stoplicht stond. Erg irritant. Om kwart over 4 kwamen we aan in ons hotel in Victoria. Inchecken en dan onze spullen naar de kamer brengen. Daarna hebben we eventjes gekeken waar we konden eten en rond kwart voor 5 zijn we vertrokken naar het centrum. Het is er druk, dus even een parkeerplaats zoeken en dan eten. Papa en Rianne eten vandaag weer Spaghetti en Marieke eet een pizza. Na het eten zijn we vlug weer vertrokken, naar Butchart Gardens. Hier waren we om kwart voor 7. We zijn begonnen bij de Sunken Garden. Het is hier erg mooi en we hebben dan ook veel foto’s gemaakt. Daarna door naar de Rosé Garden, dan de Japanse Garden en dan nog de Italiaan Garden. Toen zagen we dat we nog een stukje van de Rosé Garden waren vergeten, dus ook nog eventjes daar naar toe. Ondertussen was het al kwart voor 9. We wilde nog foto’s maken van de Sunken Gardens in het donker. Dus zijn we daar naar toe gegaan en hebben hier nog een tijdje gestaan.  Pas om 10 over 10 zijn we vertrokken naar ons hotel, waar we om kwart voor 11 aankwamen. Nog eventjes opfrissen en wat rommelen en dan lekker slapen.

Morgen zijn we nog een dagje hier.