Dag 25: Waikiki Beach

Door Frits Borgman - 19-07-2008 21:03 Vandaag eerst een beetje uitgeslapen (tot 09.30 uur) en verder rustig aangedaan. Om 11.00 uur naar Waikiki Beach gelopen, een wandeling van ongeveer 15 minuten.
Het was vandaag mooi weer, weinig wolken en lekker warm, zo'n 30 graden. Het weer hier is wel heel bijzonder soms. Het ene moment is de lucht bijna blauw en 10 minuten later kan het zomaar helemaal bewolkt zijn en zelf een spatje regen, en vervolgens weer 10 minuten later is het weer blauwe lucht.
Maar het blijft altijd warm hier, met blauwe luchten of regen, altijd 30 graden, niet meer en niet  minder. Dat is het hier 365 dagen per jaar.

Een  mooi plekje gezocht in het gras net achter het strand onder de hoge palmbomen. Af en toe lekker in de zon gezeten en de hele dag een beetje rondgekeken. Christien heeft een boek gelezen en Mark en ik hebben nog een strandwandeling gemaakt. De vertrekkende vliegtuigen van Honolulu Airport gingen vlak voor ons langs het strand omhoog, mooi uitzicht dus (voor mij).

We hebben een bakkertje gevonden in een zijstraatje vlak bij het hotel waar ze echt brood verkopen, niet van die kleffe Amerikaanse boterhammen die bij aankoop vers zijn en twee weken later nog steeds.
Daar gaan we vanavond eten, dat soort dingen vindt je helaas altijd pas op de laatste dag.

Het zit erop, morgen vertrekken we voor de lange terugreis naar Nederland. Het waren 4 fantastische weken en alles is tot nu toe goed gegaan. Er is niemand ziek geweest en alles klopte, de hotels, de camper, de huurauto's, de dingen die ik in Nederland al besproken had (tickets naar Alcatraz b.v.)
Ook onderling (je zit tenslotte 4 weken bij elkaar zowat op de lip) ging het uistekend, Onze kinderen gaan thuis veel hun eigen gang en nu ben je echt op elkaar aangewezen. Dit heeft onze band als gezin best wel verstevigd.

Ik weet niet of ik op de diverse vliegvelden nog internetverbinding kan krijgen, anders was dit mijn laatste weblog-aanvulling. Ik vond het leuk om te doen, zeker nu ik weet dat toch nog best veel mensen dit regelmatig hebben gelezen.

Voor de liefhebbers hier ons terugvluchtschema:

Woensdag 23 juli:     Vertrek vanaf Honolulu: 22.33 uur - aankomst Los Angeles: 07.00 uur volgende dag met United Airlines vlucht 86

Donderdag 24 juli:    Vertrek vanaf Los Angeles naar Amsterdam met tussenlanding in Washington DC
07.55 uur - Aankomst Schiphol 07.00 volgende dag met United Airlines vlucht 946.