Amsterdam-Denver

Door D. van der Veen - 10-09-2013 03:50

Vandaag gingen we dan eindelijk! Iets voor zessen pakten wij de trein op Zwijndrecht en we kwamen keurig op tijd aan op Schiphol. Daar konden we zelf inchecken wat weer een wachtrij scheelde en ook bij het boarden ging het allemaal erg vlot. Het eerste vliegtuig bracht ons van Amsterdam Schiphol naar Houston (Texas) en die vlucht ging uitstekend. Van alle gemakken en luxe voorzien. Als lunch nog een lekkere warme hap gehad, dus het was tot in de puntjes verzorgd.

Eenmaal aangekomen op Houston kregen we een behoorlijke klap in ons gezicht van de warmte (34°C). We hadden maar krap twee uur overstaptijd, dus lang zouden we er niet blijven. Eerst zelf de bagage ophalen en opnieuw inchecken, maar ook hier weer: keurig op tijd en geen stress. Dit keer was het een binnenlandse vlucht en daarmee was ook ons vliegtuig aardig gekrompen. Ondanks dat we een half uur/drie kwartier zijn blijven taxiën kwamen we zelfs nog 6 minuten voor geschatte aankomsttijd aan in Denver (Colorado).

In Denver had het net geregend (17°C) en een koele wind maakte ons wat wakkerder. Wat heerlijk die frisse lucht! Het was even zoeken waar we hier onze koffers op moesten halen, maar alles is hier prima geregeld met shuttles en shuttlebussen. Die laatste bracht ons naar de afhaallocatie van de huurauto. Eerst nog een verkooppraatje of we echt niet heel misschien een hogere klasse wilde hebben (zes keer ‘nee’ was blijkbaar nog niet genoeg), maar we rijden deze vakantie in een Chevrolet Captiva (foto upload ik morgen wel even, zijn nu te moe om alsnog een foto te schieten).

Het kon natuurlijk niet helemaal goed gaan en ondanks de goede aanwijzingen van het verhuurbedrijf reden we toch straal de verkeerde kant op voor het hotel. Gelukkig reden we niet heel ver om: lang leve de navigatie van Dinant die zonder internet werkt. Nu hebben we ingecheckt en liggen we bij te komen op bed. Hier is het tegen kwart voor acht ‘s avonds, terwijl ons lichaam de Nederlandse klok nog aanhoudt: kwart voor vier ‘s nachts. Hongerig en moe tegelijk, maar voldaan, want we hebben wel even een behoorlijke afstand afgelegd. Wie weet duiken we straks nog even bij een restaurantje aan de overkant naar binnen om wat te eten en daarna op tijd naar bed. Morgen zijn we van plan om even wat spullen in een Walmart te halen en dan op weg te gaan richting Twin Lakes.

Voor nu: wij zijn veilig en heelhuids aangekomen en we hebben een prima reis achter de rug!