Dag 1 - Wat een dag...

Door Harry Lina - 10-09-2014 07:30

Maandagochtend 8 september om 06:00 uur ’s ochtends op de Bourgondischelaan: Het was zover! America Here We Come! Na de nodige traantjes weggepinkt te hebben en de moeders uitgezwaaid te hebben werden we met de een Hoogeboom taxi naar Schiphol gebracht. Alles verliep vlekkeloos, koffers waren niet te zwaar en de Starbucks-koffie was heerlijk. De extra controles die door douane werden uitgevoerd waren wel een beetje spannend, blijkbaar is reizen met zeven personen niet zo normaal als je zou denken! We vertrokken een paar minuten te laat, maar het eerste vliegtuig viel alles mee. Iedereen zat bij elkaar, we kregen genoeg te eten en drinken (rijst met kip, ijsje, warm broodje en genoeg keuze uit drinken). We konden ons goed vermaken met de films op de televisieschermpjes, alleen helaas geen ondertiteling. Wel hadden we veel last van turbulentie.

We kwamen na 10:30 uur gevlogen te hebben aan in Houston. We hadden anderhalf uur overstaptijd, we wisten van te voren dat het krap zou zijn (i.v.m. vertraging op Schiphol), maar waren steeds vol goede moed dat het wel zou lukken. Na een lange wachtrij moesten onze vingerafdrukken en foto’s worden gecontroleerd en daarna weer in de wachtrij voor de volgende paspoortcontrole. Daarna moesten we snel onze koffers halen, die twintig meter verderop weer inleveren en was het tijd om in de rij te gaan staan voor de volgende douanecontrole. Tegen deze tijd hadden we nog maar 10 minuten voordat de volgende vlucht ging. Bij de douanecontrole moesten weer de elektronische apparaten uit de handbagage en zelfs alle schoenen moesten uit. We hebben nog naar de andere kant van het vliegveld gerend, maar helaas…. Vlucht gemist (net als de helft van de andere Nederlanders die met die vlucht mee moesten).

Gelukkig konden we een uur later met een volgende vlucht mee. Deze had, uiteraard, een halfuurtje vertraging, maar we zaten heerlijk in een halfvol vliegtuig in de economyplus sectie. En maar hopen dat de bagage in het goede vliegtuig zouden zitten! Deze vlucht van 3,5 uur heeft bijna niemand echt meegekregen, naast Mike en Harry lag iedereen heerlijk te slapen (het was dan ook al 1 uur ’s nachts in Nederland!!).

Op LAX (Los Angeles) werden de Lina’s nog omgeroepen, onze koffers stonden netjes naast elkaar op ons te wachten werd verteld! Die van Har en Sas waren er alleen niet bij, gelukkig zagen we die een aantal minuten later alsnog van de band af komen. Buiten bij het vliegtuig was het een chaos van busjes van hotels die iedereen op kwam halen. Een halfuur lang moesten we wachten op “ons” busje, van het Marriott hotel. Gelukkig werden we geamuseerd door twee Chinese dames die constant met alles en iedereen aan het ruziën waren, zelfs elkaar aan het slaan waren!

Bij aankomst van het hotel was iedereen al zo gaar dat we snel gingen douchen, wat gegeten hebben in de sportbar en gingen slapen. Tip van de dag: Bestel ALTIJD een smal menu en drinken. Uiteraard had iedereen dit ons al verteld, maar we moesten het met eigen ogen gezien hebben. En tsja, het is echt zo!

Morgenochtend om 8 uur zal een gids van Cruise America ons ophalen om ons naar de camper te brengen. En dan op naar San Diego!