Dag 25 en 26 Edmonton

Door Rob en Rosy - 25-09-2022 19:54

Dag 25 en dag 26 Edmonton

Inmiddels zitten we op het vliegveld te wachten op onze terugvlucht.

Gisteren zijn we in alle vroegte terug gereden naar Edmonton, ons vertrekpunt. Als we vertrekken staat er op onze navigatie, sla over 340km linksaf. Dus de eerste 340km is het lekker genieten van het veranderende landschap. De bergen verdwijnen en maken plaats voor uitgestrekte weiden met loofbomen die inmiddels in de herfstkleuren staan. Weer volle zon en strakke lucht. We passeren slechts 3 of 4 dorpjes en richting Edmonton wordt het drukker. Na het inleveren van de camper en inchecken in hotel nemen we een Uber naar de West Edmonton Mall. Een overdekt winkelcentrum met een kleine 800 winkels, vele restaurants, een heuse kopie op ware grootte van de Santa Maria, het schip waarmee Columbus naar Amerika voer, een indoor waterparadijs met glijbanen en zwembad, een ijshockeybaan waar wedstrijden worden gespeeld enz enz. Het is echt onvoorstelbaar hoe groot en hoe druk. Er ligt ook een shooting range en ik neem van de gelegenheid gebruik om met enkele wapens te schieten. Na een uurtje of 3 winkels kijken en nog veel meer gaan we naar de cactus club voor een diner. De Cactus Club is een hippe eettent / cafe waar veel jeugd komt. Omdat het druk is en we moeten wachten op een tafel nemen we plaats aan de bar. Uiteindelijk mond het diner uit in een gezellige laatste avond die langer duurt dan eigenlijk gepland. Rond 10 uur nemen we een Uber terug naar het hotel.

En nu is het weer tijd om terug naar huis te vliegen. We zijn inmiddels op het vliegveld voor onze eerste vlucht naar Toronto. Ik heb niet alles tot in detail kunnen vertellen wat we de laatste 4 weken hebben beleefd. Daar is het gewoon teveel voor. Zo waren er bv de vele cannabis verkooppunten die we zagen in Amerika en Canada. Echt ongelooflijk, in elk dorpje of stad, zelfs bij tankstastions kan je cannabis kopen. Er wordt geadverteerd op billboards en radioreclames. En zo zijn er nog veel meer dingen die nog te vertellen zijn.

Maar als afsluiter wil ik toch nog even mijn lief Rosy bedanken voor de vele uren die ze heeft gespendeerd aan het organiseren, uitzoeken, plannen enz. Zonder haar moeite zou het een heel andere reis zijn geweest.

Ik hoop dat jullie een beetje hebben genoten van de blog. Woensdag weer terug naar het normale leven en gaan we plannen maken voor de volgende reis.