Yosemite National Park

Door Bijl - 01-08-2008 05:38

Woensdag, 30 juli,
Het park is 's-nachts stil en het koelt lekker af. Zelfs met de zijramen dicht kun je het zelfs koud noemen. Zijn onze dekbedden ook weer eens nodig. Dat er beren om de camper heen lopen merk je helemaal niks van. Misschien alleen doordat je af en toe de auto van de park ranger langs hoort rijden. We hoeven niet de camper uit om naar de wc te gaan en zijn dus lekker veilig in onze camper. De kids waren echt toe aan uitslapen dus dat hebben we dan ook maar gedaan.

Na ontbijten zijn we met de shuttle bus die door de hele Yosemite Valley rijdt naar het Visitor Center gegaan waar we om kwart over elf binnenliepen.

Koppeling naar foto Yosemite Visitor Center

We wilden een zogenaamde guided tour nemen. De eerst  volgende tour ging om 12 uur. We moesten met de shuttle bus een paar bus stops verder bij de Yosemite Lodge boeken en instappen. Betekent even wachten voordat de bus komt en slechts tien minuten later hadden we de tour geboekt.

Ze noemen het een 'open-air tram-tour met chauffeur én een ranger die uitleg geeft:

Koppeling naar foto tram-tour
Koppeling naar foto ranger Paul Cannon

Van 12 tot 2 uur hebben we zo een uitgebreide uitleg gekgregen van Ranger Paul Cannon over de geschiedenis en alle bijzonderheden van Yosemite National Park. We hebben tijdens de tour heel veel foto's gemaakt. Van de bergformaties, watervallen, de Merced River, enz. Wat een schitterend park.

Koppeling naar foto Yosemite Valley 1
Koppeling naar foto Yosemite Valley 2
Koppeling naar foto Yosemite Valley 3
Koppeling naar foto Yosemite Valley 4
Koppeling naar foto Yosemite Valley 5

Om 2 uur waren we terug bij de Yosemite Lodge. In het restaurant van de Lodge hebben we heerlijk amerikaans geluncht. Na de lunch zijn we eerst met de shuttle bus terug gegaan naar het Vistor Center. Doordat we gelijk met de tour waren meegegaan, hadden we nog geen tijd gehad om de expositie over Yosemite te bekijken.
Na even uitgerust te hebben zijn we met de shuttle bus naar de start van de Yosemite Fall Lower Trail gelopen. Een korte wandeling met prachtig uitzicht op de Yosemite Falls (waterval in 3 gedeelten). Weer  prachtige foto's van de imposante natuur van Yosemite.

Koppeling naar foto Yosemite Falls

Inmiddels al weer een tijdje onderweg en richting het eind van de middag zijn we met de shuttle terug gegaan naar onze camping (North Pines).

Koppeling naar foto shuttle bus bij Yosemite Falls bus stop

Hier konden we bijkomen van een prachtige dag. Renske en Hille nog even in het koude water van de Merced rivier, Jan schrijven aan de weblog en Nienke en AJ gewoon uitrusten.

We hebben in de camper met zijn allen een lekkere maaltijd klaargemaakt en genuttigd en zijn vroeg naar bed gegaan, zodat we morgen (donderdag) op tijd op pad kunnen gaan naar Lake Tahoe.