17 juni - Banff

Door Harmen en Bernadien - 18-06-2017 15:52

Na een stevig ontbijt vanmorgen, de opgebakken aardappels achterwege gelaten surprise, zijn we vertrokken naar Banff. Onderweg nog wat boodschappen ingeslagen.. De rit naar Banff duurde ongeveer anderhalf uur.

De eerste stop in het park is Lake Minnewanka, het grootste meer in de parken van de Canadese Rockies. Het is wel een kunstmatig meer, op de bodem stond vroeger een dorp. Je kunt er scubadiving om de resten van het dorp te bewonderen, maar omdat het hier nog erg fris is, is dat geen optie surprise. Het is ongeveer 16 graden met een frisse wind, in de zon is het lekker maar zonder is het toch nog behoorlijk fris.

Daarna zijn we doorgereden via Banff Village waar we de komende twee nachten ook verblijven in de Rundlestone Lodge, naar Sulphur Mountain Gondola. We zijn met de Banff Gondola naar de top van de Sulphur Mountain gegaan. Hier hadden we een prachtig uitzicht over de zes verschillende bergketens. Schitterend!

Na Sulphur Mountain zijn we doorgereden naar de Bow Falls, een kleine mooie waterval. Hier hadden we ook al een mooi uitzicht op het prachtige Fairmont Banff Springs Hotel, waar veel royals en Hollywoodsterren overnachten.. na de Bow Falls zijn we doorgereden naar "Surprise Corner" hier heb je een nog mooier uitzicht over het Fairmont hotel.

Als laatste zijn we doorgereden via de Tunnel Mountain Drive naar het Hoodoos Viewpoint.. hier stonden een paar hoodoos, niks vergeleken met Bryce Canyon blush, maar wel een mooi uitzicht.

We mochten gelukkig op tijd inchecken en zijn rond een uur of vijf Banff Village ingelopen. Hier hebben we heerlijk allebei een steak gegeten.. Vanavond proberen we de tijd nog even weer te rekken, zodat we morgen niet weer om 05.00 uur wakker zijn.. toch meer last van het tijdsverschil dan gedacht!

Morgen een rustig dagje, we gaan richting Lake Louise, Morraine Lake en Kootenay. Hopelijk zien we wat wildlife!! Vandaag alleen een mix van schaap/geit/hert blush gezien en een beer op een kleedje..