30 juni - Kelowna

Door Harmen en Bernadien - 01-07-2017 04:46

We zijn aangekomen in Kelowna! Deze stad ligt in de Okanagan vallei. Met mooie uitgestrekte fruitbomen- en wijngaarden op de glooiende heuvels langs het Okanagan meer. En.. het is hier 33 graden!!!

Vandaag wederom een auto dagje, we zijn inmiddels de 3.000 kilometer gepasseerd en hebben genoeg in onze Toyota gezeten.. nog een paar honderd kilometer voor onze eindbestemming Calgary. Vandaag toch wel weer een lange dag. We zijn vanmorgen om 10 uur weggereden in Harrison Hot Springs en waren om half 4 in Kelowna.

Onderweg zijn we wel via Hope en Manning Park gegaan. Bij Hope zijn wij naar de Othello Tunnels gereden. Het oude treinspoor dat ooit door de kloof liep, heeft plaatsgemaakt voor een mooi wandelpad. Het is een kleine kilometer lopen om de tunnels te bereiken. Mooi om te zien en donker in de tunnels wink.

Daarna zijn we doorgereden naar Manning Park, hier hebben we twee stops gemaakt bij Lightning Lake en bij Beaver Point. Vanuit Manning Park was het nog dik 2 uur rijden naar Kelowna.

Vanavond hebben we op tijd een hapje gegeten aan de boulevard, in de zon is het nog steeds 33 graden.. dit is even peentjes zweten! Morgen blijft het ook zo warm. Morgen is het ook 1 juli en Canada Celebration Day! Dit jaar helemaal bijzonder omdat Canada 150 jaar bestaat. Overal hangen vlaggen, alles versierd en morgen allerlei festiviteiten. Veel Canadezen zijn nu ook een lang weekend vrij.

Morgenochtend gaan we eerst nog een stuk bekijken van de Kettle Valley Railway. Ook deze spoorlijn is nu omgetoverd tot een wandel- en fietspad. Daarna zullen we lekker genieten van de festiviteiten aan het meer. Al met al een heerlijk vakantiedagje op de planning.

Dan nog maar twee nachten, één in Golden en één in Banff en dan zit onze roadtrip er alweer op!