3 juli - Banff

Door Harmen en Bernadien - 04-07-2017 04:01

We zijn weer gearriveerd waar we dik twee weken geleden zijn gestart. Banff Village! En wat hebben we vandaag een schitterende mooie laatste vakantiedag gehad! Super weer en misschien wel de mooiste dag van de hele vakantie.

We hebben vandaag veel gedaan en gezien. Safe the best for last!! Wat was Yoho National Park super. Vanmorgen zijn we op tijd gegaan.. ja, zelfs de wekker gezet om half 8 (voor ons gevoel half 7)! Na een ontbijtbuffet (de eerste van alle hotels) vertrokken naar Yoho (betekent ontzag en verwondering). Als eerste zijn we gestopt bij Emerald Lake. Super helder water met een mooi omringend landschap. Hierna zijn we doorgereden naar Natural Bridge, een imposante steenformatie in de Kicking Horse rivier.

Als derde stop zijn we doorgereden naar de Takakkaw Falls. Het water maakt voordat het de Yoho-vallei instroomt een vrije val van 254 meter! Echt super gaaf!!

Toen zijn we nog even gestopt bij de Spiral Tunnels Viewpoint. Hier zie je de lange goederentreinen de bergen in verdwijnen.

Als laatste wilden we naar Lake O'Hara. Het blijkt dat je dit meer niet met eigen vervoer kan bereiken en je de shuttle moet nemen en reserveren!! Dit wisten we niet van te voren en baalden hier toch wel van. Helaas zijn de tijden van de shuttle ook niet gunstig, namelijk om half 11 en dan pas weer om half 4. Balen, maar het is niet anders.

We besluiten daarom om maar gelijk door te rijden naar Lake Louise, eerst even bij Louise Village een kop koffie, lekkere broodjes en een sanitaire stop. Het is erg druk op de weg richting het meer. We zien zelfs borden dat de parkeerplaatsen overvol zijn, maar we proberen het toch. Onderweg zien we bij de afslag maar Moraine Lake, dat deze ook is afgesloten.. balen we willen hier graag nog het 'Twenty Dollar View' fotograferen.. straks maar bekijken of het lukt.

Bij Lake Louise is het echt mega druk, we worden hier ook gelijk weer rechtsomkeert gestuurd. Balen, maar we proberen het straks nog een keer. Eerst kijken of we bij Moraine Lake naar boven mogen, er komen verschillende auto's naar beneden. En ja... we mogen door! Super!! Wat een gaaf uitzicht en het was stralend weer, het meer was super blauw. Echt vet!!

Na Moraine Lake gaan we het nogmaals proberen bij Lake Louise, wederom erg druk... maar we hebben wederom geluk!! Lucky us. Er is een parkeerplekje vrij!! Zoals verwacht was het super druk en stond het echt rijen dik bij het meer. Hier hebben we nog wat foto's geschoten en gaan weer door.

Bij Banff gaan we nog een keer naar Vermilion Lakes en de Tunnel View Road opnieuw gereden. We hopen nog wat wild  lief te zien maar helaas. Vanavond zijn we heerlijk voor de laatste keer uiteten geweest.. vanaf woensdag mag Harmen weer aan de bak.

Morgenmiddag vliegen we om half 4 en landen dan woensdagochtend om 08.00 uur in Nederland. Hopelijk kunnen we nog een beetje slapen onderweg en thuis niet te veel last van de jetlag! Vanaf Banff is nog anderhalf uur rijden, we gaan morgen om 10.00 richting Calgary. Dan zijn we er op tijd.

We moeten ook nog een schade afhandelen met de huurauto. Op de Highway naar Victoria is er een steentje op het raam gekomen en hebben we een sterretje. We hebben ons eigen risico van 500 dollar niet afgekocht dus even bekijken hoeveel ons dit gaat kosten. Even een tegenvaller, maar dit is de eerste keer in al die jaren met huurauto's en we zijn heel wat gravel weggetjes op- en afgereden dus we mogen niet klagen...

Nu de koffer reorganiseren en alles inpakken. We laten nog even van ons horen als we weer thuis zijn.