Aankomst in loeiheet Death Valley

Door Gwenda en Pascal - California 2018 - 24-06-2018 06:17

Vandaag zijn we van Mammoth Lakes naar Death Valley gereden. Het eerste deel van de route was niet heel spannend/leuk. Saaie snelweg door een dor landschap. Eenmaal aangekomen op Highway 190, de weg door Death Valley heen, werd dit anders.

Het ging afwisselend omhoog en omlaag. Langs kleurrijke rotsblokken en een steeds wisselend landschap. En we zagen de temperatuur steeds verder oplopen! Maximaal gespotte temp (weergegeven door de auto) was 123 graden Fahrenheit. Dat is 50,5 graden Celsius. In de schaduw! Voor de temp in de zon mag je daar nog eens 15 graden bij optellen. Zelfs de wind is heet. Niet gewoon warm; echt bijna pijnlijk heet! Je voelt je ogen zelfs gewoon uitdrogen!

We zitten in The Inn at Death Valley. Een echt schitterend hotel! Hun nieuwe naam is eigenlijk The Oasis at Death Valley. En dat is het ook echt! Van een afstand kun je het al zien liggen. In de woestijn ligt ineens een groene vlek, met palmbomen en gras. Een prachtig aangelegde tuin met watertje/vijvertje/watervalletje erin. Schitterend zwembad! Daar hebben we de rest van de middag doorgebracht. Het water is afkomstig uit een natuurlijke bron die hier ligt. Lekker warm. Je ploft er zo in; niet nodig om ‘te wennen’ aan koud water. Heerlijk! En daarna op een ligbedje in een cabana-setting heerlijk lui liggen. Boekje en drankje erbij… Zo komen we de middag wel door. Zonet heerlijk gegeten in het restaurant hier. Plannen voor de komende 2 dagen gemaakt.

Vanavond op tijd naar bed en alvast wat voorbereidingen treffen; ontbijt voor morgen (zondag) alvast maken ed. We staan nl om 5 uur op en gaan dan naar de Mesquite Flat Sand Dunes. Ongeveer 20 minuten rijden. Zandduinen waar je prachtige foto’s kunt maken! 7 jaar geleden zijn we daar ook geweest en hebben er toen ontzettend van genoten. Sporen van slangen en schorpioenen gezien. Door zo vroeg te beginnen zijn we klaar/uitgekeken vóór het heetst van de dag. Want ook morgen gaat het weer richting de 50 graden.

Dan even naar de grocery store en giftshop kijken. Ook even de eetgelegenheid bij de Ranch verkennen. Daar wordt nog druk verbouwd; dat zagen we toen we vanmiddag aankwamen. We zijn dan ook blij dat we alsnog onze boeking aangepast hebben naar The Inn. We willen wel even kijken hoe het is daar. Of we daar toch een keertje willen eten of lunchen.

De rest van de middag dan luieren aan het zwembad en/of alvast een paar uurtjes slapen. De nacht daarop (van zondag op maandag) willen we nl gaan sterrenkijken bij Badwater Basin, gevolgd door een wandeling bij/in Zabriskie Point, waar we ons al tijden op verheugen! We gaan dan dus echt midden in de nacht op pad en komen ergens aan het eind van de ochtend dan weer terug. Daarna dan weer welverdiend bij het zwembad ploffen.

De WIFI hier is niet altijd even stabiel. Ik hoop dat ik dit op het reisverslag kan krijgen. Deze keer even zonder foto’s. Hopelijk morgen wel weer foto’s.