6 juli San Francisco

Zondag 6 juli

San Fransisco

(Linda)

Vandaag staat Downtown San Francisco op het programma met oa Alcatraz en een bezoek aan Fishermans Wharf.  Hoewel we voor de zekerheid toch maar de wekker hadden gezet, was dit, zoals te verwachten,  niet nodig geweest….Om 04.15 uur waren Marit en ik klaarwakker.. We hebben het nog een half uurtje uitgehouden in bed en toen om 04.45 uur ook Elise en Sjon niet meer konden slapen, zijn we toch maar uit bed gegaan…Gelukkig konden we vanaf 05.00 aan het ontbijt al aanschuiven, dus hoefden we ons niet op onze hotelkamer te vervelen….Net zoals het diner van de avond ervoor, was ook het ontbijt typisch Amerikaans:  Pannenkoeken,  scrambled eggs met bacon, heel voor soorten muffins en 10 soorten cornflakes! Heerlijk om je daar een keer aan tegoed te doen!

Aangezien we de tickets voor Alcatraz voor de afvaart van 12.00 uur hadden geboekt, hadden we nog zeeën van tijd.  Een mooie gelegenheid om de koffers te herindelen..We hadden thuis  alle spullen verdeelt over de 4 koffers voor het geval een koffer kwijt zou raken..Gevolg was nu echter dat we geen idee hadden wat waar inzat. Om het overladen naar de  camper voor morgen makkelijker te maken de boel nu dus logischer verdeelt over de koffers..

Omstreeks 07.45  uur bracht de shuttle service van het hotel ons naar  de luchthaven, waar ook het trein/metrostation BART zit. Van daaruit hebben we de metro richting San Francisco downtown genomen (ongeveer 30 min). Het was nog erg fris, maar dat schijnt normaal te zijn in deze tijd van het jaar. De zomer is eigenlijk voor SF de minst mooie tijd, door de mist vanaf de oceaan is het daar dan vaak erg koel.

Wandelend zijn we van Embarcaderostreet richting Fishermans Wharf gelopen. Nu  begon het pas echt tot me door te dringen dat we gewoon in de VS zijn! De mensen die langslopen met koffiebekers in de hand en de joggers over de boulevard, net als op tv! Maar ook de zwervers die je passeert. Erg schrijnend om te zien. Dit heeft ook heel veel indruk gemaakt op de meiden. Hoewel Alcatraz ook erg indrukwekkend was, gaven ze beiden aan dat vooral de zwervers hetgeen was  wat het meeste indruk maakte vandaag..

Tja, toen Fishermans Wharf: Leuk om te zien en leuk om daar eens te zijn, maar we hadden allemaal het gevoel dat we daar in een soort attractiepark liepen.. Dan alleen echter zonder attracties maar wel met alle giftshops en eettentjes waar je je geld heeeel makkelijk kwijt kon. Jeetje, wat was alles daar duur! Maar goed dat weet je, helaas doordat we vanuit het hotel hierheen gegaan zijn en geen supermarkt onderweg hebben gezien, toch gedwongen om daar een aantal dollars uit te geven aan wat eten en  drinken.. Waar we wel heel blij mee zijn is de telefoonkaart voor 50 dollar. Daarmee kunnen we een maand lang onbeperkt bellen en internetten binnen de VS. Superhandig voor onderweg contact met campings e.d.

Helaas hebben we maar 2 zeeleeuwen gespot…Blijkt dat het broedseizoen is en nagenoeg alle zeeleeuwen zijn elders..Daar waar ze normaal bij bosjes op de vlonders liggen, was het er nu dus akelig stil…Nu maar hopen dat ze weer terug zijn eind juli, dan gaan we nog een poging wagen! Wel hebben we vanaf daar de Golden Gate brug deels kunnen zien….Het onderste deel dan, aangezien het bovenste deel gehuld was in de dikke mist.

Alcatraz was ook heel bijzonder om in het echt te zien.  Ook dat was een belevenis voor de meiden. Wat een tochtgat is het daar! Koud en winderig, wat een hel om daar een aantal jaren te hebben moeten verblijven..

De jetlag was nog goed voelbaar bij ons en omstreeks 14.00 uur wilden we eigenlijk al niets liever dan naar bed….We wilden echter nog wel Chinatown bezoeken, maar lopen was ivm de vermoeidheid geen optie meer..Met de bus dus! Zo duur als Fishermans Wharf was, zo goedkoop was de busrit, voor 8,50 dollar konden we met zijn vieren mee. Oké, het is even uitzoeken hoe, wat en waar (een taxi was toch gemakkelijker geweest) maar dit is niet alleen goedkoper, maar ook veel leuker.

We waren eigenlijk van plan in China Town te gaan eten..Maar daar zijn we toch maar op teruggekomen. Op een Vietnamese loempia na (ja, er wonen ook Vietnamezen..) durfden we het toch niet aan..Er hingen zoveel ondefinieerbare ‘etenswaren’ in de eetstallen en om nou te zegen dat het de eettentjes er smakelijk uitzagen...Rob Geus zou daar niet vrolijk van worden!

Uiteindelijk toch maar weer in het restaurantje naast het hotel gegeten  ( deze keer maar een small portion genomen J ) en om 20.00 uur uitgeteld  naar bed.

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.