16 juli, Kamperen op het strand??

Door Fam. Kovi - 20-07-2014 17:27

Donderdag 16 juli

Sjon

Even lekker uitslapen, want het paardrijden begint pas om 10.30 uur. Eten, de camper rijklaar maken, alles van de hookup af (water, elektra afvoer), de was in de wasmachine en ons in paardrijkleren steken. Lange broek, dichte schoenen ed. De camper op een parkeerplaats gezet, want checkout was 11.00 uur. Dus aan het paarrijden. Bij aankomst kregen we allemaal een paard toegewezen. Voor Linda en mij was het even aftasten wat het paard ging doen, maar alles leek oke. Achteraf zeiden Marit en Elise dat ze ook even gespannen waren over hoe hun paard zich ging gedragen.

Eenmaal op het paard werden we keurig achter elkaar geplaatst en gingen we de weide wereld in, met z’n twintigen achter elkaar. We hadden ze al eerder op andere plekken zo zien lopen en dat zag er erg suf uit. Ik verwacht dus niet dat dat bij ons anders zou zijn.

We werden begeleid door 3 cowboys waarvan de jongste 14 jaar was. Deze had echter wel de meeste praatjes ( met zo’n lekker zuidelijk accent) Er stond duidelijk in de brochure van het paardrijden dat de prijs exclusief tip was. Dit werd vooraf nog even verduidelijk met de woorden dat:”Tip were appreciated”. Daar konden we dus niet onderuit. Er werd wel keurig gratis een foto van ons onderweg gemaakt. Dat maak je dan ook weer niet vaak mee. De tocht ging gelukkig zoals Linda en ik gehoopt hadden, gezapig rustig en zonder gekke dingen. Marit en Elise hadden wel even in draf willen gaan. Tja, jammer dan even. Eenmaal terug van de rit stapte ik van het paard af (oke, ik werd geholpen). Nu snap ik dat die gasten met die kromme poten lopen. Ik heb al last van o-benen, maar ik ging er nog krommer van lopen. Het duurde wel een half uurtje voordat dit ongemak wegtrok. Blij dat we geen hele dag geboekt hadden.

Goed paardrijden van de lijst en de was ophalen. Bleek echter dat de waterpomp het niet meer deed. Ik had de tank voor 1/3e gevuld. Een volle tank is zwaarder en kost meer benzine. Toch maar helemaal gevuld. Bleek het niet te zijn. Instructieboek erbij. Kon mogelijk zijn dat de accu niet genoeg opgeladen was.  De generator maar aangezet en toen bleek hij het inderdaad toch wel te doen. Even lunchen en dan door naar Page, want het belangrijkste hadden we in Bryce wel gezien. Vanuit Page kun je eigenlijk drie kanten op. Naar Monument Valley, Grand Canyon en naar het Zuiden.

Page was 2,5 uur rijden. We hadden 2 campings op het oog. De een bleek geen internetpagina mee te hebben en was ook een desolaat geheel. Snel weg hier. De tweede lag vlak aan het strand van Lake Powel. Dat leek ons een leuk idee. Deze was echter vol. Er was nog 1 alternatief. Een alternatieve camping zonder voorzieningen aan het strand.

Dus met de camper op het strand, maarrrrrrrrr het was er wel zanderig, uiteraard. Aangekomen konden we $ 10 betalen voor een plek aan het strand. Het leek ons wel eerst een goed idee om even te gaan kijken. Dat mocht en we reden richting het water van Lake Powel. Voor ons lag een weg waarvan een meter of 100 zacht zand was. We zagen in de verte diverse campers aan het strand staan, dus vol goede moed gaven we gas. Echter na een meter of 60 bleek dit toch te weinig en kwamen we vast te staan in het zand. Gelukkig hadden we de gele levelers nog. Zand weggraven voor de wielen en de levelers er voor. Een dot gas en ja hoor we konden door naar het verharde stuk.

We moesten hoe dan ook echter ook weer terug. Dat baarde ons wel een beetje zorgen. Maar vol goed moed een plekje proberen te vinden. Dat bleek dus lastig, want er waren al veel meer mensen aan het strand te staan. En waar wij nog konden invoegen was alleen maar zacht zand. Geen optie dus. De meiden wilde wel graag zwemmen, dus zijn de het water in gegaan. De warme harde wind zorgde echter voor een continue zand straling vanaf land. Na een kwartier zwemmen waren we dat zand al zat. Bleek dus een mooie testcase.

Lone Rock Beach State park

Camper aan het strand stond nog op de to do lijst. Weg hier. Echter moesten we weer naar boven rijden. Er waren vijf verschillende opties waarvan de 1e al geblokkeerd was door een nieuwe gast met een camper. Deze zat ook al weer muurvast in het zand. De andere opties waren te lang om vooruit te gaan observeren, dus dat moest op de gok. De 1e stonden we ready for take-off. Plankgas en hopen dat we goed boven zouden komen. Na een meter of honderd kwamen we stil te staan. Snel gas loslaten en in z’n achteruit. Dat lukte, maar we stonden weer op punt 0. Volgende route.

Weer vol gas en de meiden achterin volledig vastgesnoerd. De 1e 300 meter rechtdoor ging prima. Ineens zag Linda een weg van rechts die er goed uitzag. Het stuur naar rechts omgegooid en weer vol gas naar boven. Inmiddels rammelde alles wat we in de kastjes hadden staan en de meiden gilden het uit van plezier. Ik had echter het angstzweet op mijn voorhoofd staan. Angst om definitief vast te komen zitten in het zand. Echter zag ik meter voor meter het grind op mij af komen. En ja hoor, we haalde het. Rustig aan naar boven rijdend met een euforisch gevoel zag ik in mijn achteruitkijkspiegel het andere slachtoffer nog muurvast staan in zijn weer naar beneden.

Hoewel we weer op de begane weg reden hadden we nog steeds geen slaapplaats. Het besluit was al snel gemaakt. We gingen in Page een hotelletje pakken. We hadden gelukkig weer bereik met onze super telefoonabonnement wat we in SF hadden aangeschaft. Bookings.com gaf echter alleen maar hotels van rond de $ 300 per nacht. Uiteindelijk vonden we een motel voor een redelijke prijs en konden de meiden nog even zwemmen in het zwembad.

Toen ze er echter uit kwam bleek hun haar groenig van kleur te zijn geworden. Internet gaf aan dat blond haar in combi met veel chloor groen kon worden. Dit was te verhelpen door het haar met ketchup in de smeren. Dat vonden Marit en Elise wel een leuk idee. En warempel het hielp grotendeels.

Tegenover het hotel hadden we een Ford garage gespot. Ivm de spiegel zou dat een mooi bezoek zijn de volgende dag. Bovendien hadden we besloten niet naar Monument Valley te gaan. De meiden hadden wel genoeg natuur gezien. We zouden naar Sedona gaan om een beetje te ontspannen.

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.