Los Angeles: Onze eerste RV dag

Door Ruud, Sas & Robin - 10-07-2018 06:12

Ik type dit stukje tekst terwijl ik voor ‘onze’ camper zit, onder een palmboom aan de rand van LA. Ik zit aan onze picknick tafel die op een klein stukje gras staat, naast het stukje asfalt dat we toegewezen hebben gekregen om op te staan. Het is een wat ander soort camping dan we gewend zijn smiley

De dag begon heel vroeg want we waren natuurlijk om 5 uur al wakker. Dat kwam mooi uit, want dan we hadden alle tijd om onze koffers opnieuw in te pakken, rustig een kopje koffie te drinken, voordat we tussen 7 en half 8 opgehaald zouden worden om naar de camperverhuurder te gaan. Om stipt 7 uur stonden we voor het hotel, laat maar komen! Om 8 uur stonden we daar nog steeds... samen met een stel andere Nederlanders die ook opgehaald zouden worden. Zij gaan hetzelfde rondje rijden als wij. Het loopt niet helemaal synchroon, maar het kan heel goed zijn dat we hen onderweg nog tegenkomen. In elk geval op het vliegveld weer, want deze mensen zitten in hetzelfde vliegtuig als wij. De wereld is weer eens klein!

Om 8 uur stonden we nog steeds voor het hotel, naar RoadBear gebeld en inderdaad, het zou iets laten worden. Het verkeer zat tegen. Tegen half 9 werden we uiteindelijk opgehaald. In het busje zaten ook weer Nederlanders (andere weer, uit Best), die ook naar RoadBear moesten.

Een goede 2 uur later hadden we een uitgebreide uitleg gehad, kennisgemaakt met ons huis op wielen voor de komende weken en konden we vertrekken! Op weg naar de Walmart om de eerste boodschappen te doen. We hadden in Nederland al een hele lijst opgesteld. De Walmart is een enorme winkel en 2 uur later hadden we een kar vol. Het enige dat we misten waren verse groenten, vleeswaar en brood. We besloten deze kar af te rekenen en op zoek te gaan naar onze camping, onderweg zouden we vast nog wel een winkel tegenkomen waar we de rest van onze boodschappen konden doen.

De camper, of RV zoals dat hier heet, deed het prima. Rijden ging heel goed, de achterkant heeft slechts 1 keer de grond geraakt, we moeten voorzichting zijn met afritten van een parkeerplaats!

De rit naar de camping (KOA Pomona Fairplex) ging voorspoedig, maar omdat er zo veel auto’s zijn hier, echt niet normaal, staat hier de hele dag file. Dus over 35 mijl hebben we ruim een uur gedaan. Vlakbij de camping nog een keer boodschappen gedaan en toen met een volgeladen camper richting camping. Een KOA camping, dat is een commerciele camping met alles erop en eraan. Zwembad, stroom, water en riool bij de plek, TV en een gratis ontbijtje morgenochtend. Wat wil je nog meer?

Het is wel echt ontzettend heet hier, de mensen die hier wonen klagen er over. Er waait een snoeihete wind. Een camping met stroom is dan wel fijn, want dan kunnen we de airco gewoon laten draaien. Binnen heerlijk koel dus, maar buiten begint het nu ook een beetje af te koelen gelukkig. Het is wel heel vroeg donker hier, dat had ik niet verwacht. Om half 9 is het echt donker!

Nadat we alle spullen in kastjes gelegd hadden, de camper aangesloten op water, stroom en riool (fluitje van en cent, echt in 5 minuten gedaan), hebben we een pizza gebakken in de oven, met wat  sla erbij smaakt dat prima. Lekker buiten opgegeten. Dadelijk naar bed, toch wel last van het tijdverschil. Het is hier nu half 10, maar ik val zittend in slaap zo ongeveer. Bedjes zijn al opgemaakt dus we kunnen er zo in, heerlijk! Morgen weer een dag, dan gaan we naar de woestijn, Joshua Tree National Park. Ben benieuwd, vooral of het niet te heet is om zonder airco (want geen stroom) te staan. We gaan het meemaken, voor nu welterusten!