Nog steeds in San Francisco

Door Ruud, Sas & Robin - 25-07-2018 07:08

Heerlijk geslapen vannacht, rond 8 uur opgestaan en rustig aan in de camper ontbeten. We hebben hier geen plek om buiten te zitten, dan zou je echt op straat zitten want tussen de campers in is amper plek om te staan. Het weer is hier prima, er schijnt een lekker zonnetje. Maar aan de overkant van de baai, boven de stad, zien we wat bewolking. Niet zo blauw als gisteren.

Omdat we morgen over de Golden Gate moeten om naar het zuiden te rijden en omdat we dan tol moeten betalen, moesten we bij de receptie even uitzoeken hoe dit werkt. Je nummerplaat wordt gescand en daarvoor krijg je dan een rekening. Maar omdat wij natuurlijk in een huurauto rijden, moeten we ons aanmelden via een website, betalen met een creditcard en dan mogen we naar de overkant. Meteen maar even geregeld, zou moeten lukken morgen. En anders krijgt RoadBear een rekening en dan komt het ook vast wel goed.

We hadden vandaag een boot eerder naar de stad, om 11.10 uur. Weer even naar de gevangenen gezwaaid, die waren weer flink aan het sporten buiten in hun oranje pakken.

In de stad aangekomen eerst op zoek naar koffie. Dat is niet heel moeilijk want Starbucks doet hier goede zaken, op elke hoek van de straat vind je er wel één. En anders wel een ander merk, Peet’s bijvoorbeeld. We hadden een leuk rondje bedacht voor vandaag. Eerst lopen naar Union Square, daar wat winkels bekijken. Robin wilde graag kijken bij Victoria’s Secret en bij Sephora. Niks gekocht want beiden zijn verschrikkelijk duur, maar leuk om te kijken. Daarna wilden we graag met de cable car naar Fishermans Warf. Het duurde even voordat we een plaatsje hadden want we zijn uiteraard niet de enige toeristen die met dit trammetje willen. Het trammetje werkt nog helemaal mechanisch en wordt door aan te haken op een kabel, de heuvels op getrokken. En dat gaat soms best wel steil omhoog! We konden blijven zitten tot aan de haven. Daar hebben we even rondgelopen, Fishermans Warf is echt by far de meest toeristische plen van SF. Wel gezellig maar je hebt er ook wel snel genoeg van. Omdat we graag Sushi wilden eten en omdat we bedacht hadden dat waarschijnlijk het beste kon in Japantown, moesten we even uitzoeken hoe je daar kon komen. Want na een paar dagen lopen zijn die steile hellingen hier niet meer zo fijn. Een Uber bleek maar 10 dollar te kosten, goedkoper dan 3 buskaartjes. Binnen 2 minuten hadden we een rit. Een luxe auto met een chauffeur die niks zei. Dat is wel typisch hier, chauffeurs of mensen bij een balie ergens ofzo weten niks van hun eigen stad.

Japantown bleek niet echt een gezellige wijk, niet te vergelijken met het superdrukke Chinatown. Maar wel, na even zoeken, met sushi restaurants. We kozen het restaurant waar de meeste Japanse mensen zaten. Heerlijk gegeten! Dat is wel even wat anders dan de all-you-can-eat sushirestaurants bij ons! Grappig hoor, zo’n japans eettentje. Niet goedkoop dus we hebben ons ingehouden. Maar lekker! Een japanse winkel met allerlei voor ons vreemde spulletjes was ook leuk.

Inmiddels was het na zessen en omdat we eigenlijk alledrie wel moe waren, besloten we rustig aan naar het busstation te lopen, voorbij Union. Daar zou een bus moeten zijn die ons tot vlakbij de camping zou kunnen brengen. En zo was ons rondje compleet, een hele dag over gedaan. Met nog een koffiestop stapten we rond half 8 op de Golden Gate Express die ons in een uur (!) dwars door de stad naar de overkant van de baai bracht. Lekker hoor, zo in de bus zitten en een beetje rondkijken.

Nu terug in de camper. We willen even allemaal even douchen, een ijsje eten uit onze eigen vriezer en even relaxen. Morgen rijden we via de beroemde highway 1 naar het zuiden, 140 miles naar Carmel. Vanavond alvast even bekijken waar we leuke stops kunnen maken. San Francisco beviel goed, een heerlijke stad!