02-08-2010 Van Tulare naar Marina (Monterey)

Door Familie Visser - 03-08-2010 07:47 Deze dag begint voor een vakantiedag vroeg. Tjeerd en ik staan om 06.30 uur op, zodat wij nog net een kop koffie met Glenda kunnen drinken, voordat zij naar haar werk gaat. Als Glenda weg is, maken wij de jongens wakker. Zij gaan nog eventjes zwemmen met Tjeerd.

Ik ga de camper opruimen en klaarmaken voor vertrek. Rond 09.30 uur vertrekken we dan richting de kust. Ons einddoel vandaag is Marina (bij Monterey; een bekende badplaats).

De reis verloopt spoedig. Wij zien het landschap langzaam veranderen van landbouw naar wijnbouw naar een kustlandschap. Prachtig!

Onderweg stoppen we even voor de lunch. Lekker aan zee. En hier zien we de eerste zeehond zwemmen. Geweldig!

Na de lunch rijden we verder richting Monterey. Tussen Carmel en Monterey loopt de zgn. '17 miles drive'. Dit schijnt een prachtige tocht te zijn. We besluiten deze tocht nog te rijden, voordat we naar de camping gaan, zodat we morgen een hele dag 'niets' gaan doen. We hadden gehoopt een dag te kunnen zonnen op het strand, maar de temperatuur is daarvoor veel te laag.

De '17 miles drive' blijkt een rit door een privé park te zijn. We passeren zeker 3 golfbanen en zien steeds prachtige huizen staan. Het geeft ons een dubbel gevoel. Wij moeten 9,50 dollar betalen om te zien wat voor rijke lui wonen in dit park. De kustlijn is prachtig, net zoals wij al urenlang hebben gezien. Het enige verschil is, dat in dit park een gedeelte is, waar veel zeehonden te zien zijn. Wij zien een hele groep liggen 'zonnen' (er is geen zon) op een rots. Op de foto zijn zie je vogels (zwart) en zeehonden (vnl. bruin).

Dit is toch wel anders dan ze in een dierentuin te zien.

Hierna vervolgen wij de reis door het park en besluiten richting camping te gaan. Net nadat wij vertrokken zijn, versmallen de wegen zich wat in het park. Net bij een bocht, waar ook nog eens wat tegenliggers aan komen, neemt Riemke de bocht net iets te krap. Het gevolg is een schade aan de camper door de laaghangende takken van de bomen. Het zonnescherm is beschadigd. Bah, toch een domper op deze dag. Tjeerd is zoals altijd postief; het is maar materiele schade volgens hem. Ondanks onze goede verzekeringen, is dit juist een schade die buiten de dekking valt, voor zover wij de polisvoorwaarden hebben gelezen. Maar ach, het geld vliegt toch al de portemonnee uit, dus dit kan er ook nog wel bij . Wij laten onze vakantie er in ieder geval niet door verpesten.

Bij aankomst op de camping hebben we gelijk de barbecue aangestoken en wat gegeten. Daarna zijn de jongens naar de fitnessruimte gegaan op de camping. Ondanks het feit dat we op een kleine camping staan, is er een fitnessruimte met behoorlijk wat fitnessapparatuur aanwezig. De jongens willen werken aan hun conditie ter voorbereiding op het komende voetbalseizoen.

Morgen willen de jongens allen uitslapen. Ik ben een echt ochtendmens, dus ik zal morgenvroeg eens kijken of skypen met het thuisfront lukt. Aangezien het nu bijna 01.00 uur 's nachts is, weet ik niet zeker of het skypen direct om 09.00 uur lukt. Ik zie vanzelf wel wie online is...