23-9 Naar Zion National Park

Door Ryan en Jan - 24-09-2011 06:49

Na en koude nacht [6 graden] zijn we voor een niet al te lange rit vertrokken naar Zion National Park, ons laatste canyon park. Onderweg zagen we een heuvellandschap met warempel de 1e stuiken in herfstkleuren. Om een uur of 11 reden we het park al in en hebben de eerste foto,s gemaakt.

We wilden voor we naar de camping zouden gaan, de overlook trail doen. Aangekomen bij de start van de trail konden we nergens parkeren, veel auto,s stonden al dubbel geparkeerd, dus noodgedwongen doorgereden.

Dan toch eerst maar een camping zoeken. De 1e mededeling  dat de camping aan de westkant van het park vol was, hadden we al gezien. De volgende camping aan de zuidkant van het park was ook vol. Dan toch maar naar ons 1e plan, een camping in Springdale, 500 m buiten het park met de instap van de shuttle bus voor de deur. Gelukkig hadden ze daar een plekje vrij voor ons. We wilden even eten en dan het park in maar hadden ook nog brood en andere dingen nodig voor de volgende dag. Dus boodschappen doen. Daarvoor moesten we 1 km. lopen. Het was inmiddels behoorlijk heet geworden. Na het eten hadden we geen zin om in de hitte het park in te gaan en zijn we lekker naar het zwembad gegaan. Jeetje wat was het water er koud. Daar hebben ze echt moeite voor moeten doen. Als het zo warm is verwacht je geen steenkoud water. Enfin, snel een baantje gezwommen en toen weer uit het water. We hebben lekker geluierd bij het zwembad en besloten om vandaag geen activiteiten meer te plannen, behalve dan eten bij het Mexicaanse restaurant die we vanmiddag waren tegengekomen. Het eten was er heerlijk. De temperatuur hier scheelt nog heel veel met die in Bryce Canyon. Daar werd het om een uur of half 8 al tijd voor een trui. Hier is het om 11 uur nog steeds 25 graden. De extra dekens kunnen er dus weer af. Morgen voor de overlooktrail het park in, we hebben er veel zin in.

Joop en Anny 24-09-2011 12:34 {{button-4044}}

Wat een geweldige mooie reis maken jullie. We hebben alle verslagen en foto's bekeken en lezen dat jullie echt vanalles mee maken, van bloed heet tot aan koud regen en hagel. Onze ervaring is dat deze dingen er juist voor zorgen dat je dingen niet zo snel vergeet, dan als alles maar mee zit. Wat ons opvalt is dat het er soms zo druk is, net of er niemand meer werkt. Geniet van jullie reis (maar dat doe jullie al) en we volgen jullie avonturen in het vere Amerika. groetjes Joop en Anny