Terug naar huis

Door Peter de Groot - 27-11-2011 22:04

Gisteravond ons laatste uitstapje in Miami South Beach. Met een groep van 11 mensen en een gids reden we naar Ocean Drive. Dat is bekend van verschillende TV series zoals Miami Vice (uit de jaren 80) en CSI Miami. Het was bij avond dus de combinatie met de boulevard en het strand was niet goed zichtbaar. In dit gebied is veel gebouwd in de Art Deco stijl. Deze stijl  houdt in, gebouwen met ronde hoeken, verticale lijnen en symmetrie en z.g. wenkbrauwen boven de ramen.

Deze ‘wenkbrauwen’ zijn ’s avonds met neonlicht verlicht. Dat geeft een mooi effect. De gids gaf veel uitleg. Ze was helaas soms moeilijk te verstaan.

We zijn afgezet in Lincoln Street. Dat is een wandelgebied met winkels en eetgelegenheden. Erg gezellig. Uiteraard is daar nog een herinnering aan Miami gekocht.

Ook aten we in een restaurantje. Het weer  was lekker, net zoals in Spanje of Zuid Frankrijk tijdens de zomer.

Terug in het hotel troffen we de laatste voorbereidingen (koffers klaarmaken) voor de reis terug.

Vanochtend wakker geworden met de zonsopgang. Helaas was het wat meer bewolkt dan gister. Dus de kleuren kwamen minder mooi uit. Was wel een speciaal gevoel. Zo liggend vanuit bed en dan over de zee uitkijken en de zon zien opkomen.

Na wassen en ontbijt de koffers klaargemaakt. Het ontbijt was in een grote ongezellige zaal. Naar onze begrippen was het ontbijtbuffet ook wat karig. Zo was er geen muesli e.d., geen yoghurt of lekker brood. Alleen wat zoet brood en uiteraard koffie, thee en vruchtensap. Prima hoor, was lekker.

We spraken gisteren af met een taxi rond half 11. Voor het zover was nog de koffers en handbagage wegen. Er moest nog wel wat geschoven worden en zelfs wat dingen (shampoo, zeep en zo) achterlaten want we zaten goed aan de toegestane gewichten.

Rond kwart over tien naar beneden. Gewacht tot half 11 maar onze taxi kwam niet. We hadden en voelden ons niet verplicht en zijn dus met een andere taxi naar Miami airport gegaan. Was een klein half uur rijden tegen een vast tarief. De chauffeur was een Russische dame die al ruim 14 jaar in Amerika woonde. Zij vertelde nog het een en ander over de stad.

Gisteren had ik de boarding passen al afgedrukt, dus we hoefden alleen de bagage af te geven. We vliegen eerst van Miami naar Detroit en vandaar naar Amsterdam. De overstaptijd in Detroit is ruim 1,5 uur. Het vliegtuig vertrekt vanaf dezelfde terminal alleen van een andere gate. Dus makkelijk genoeg.

De bagage wordt direct doorgelabeld. In Detroit wordt deze dan overgeladen naar Amsterdam. Daar hoefden we dus niet meer met de bagage te zeulen.

We hadden nog een klein uurtje om in de terminal rond te lopen, winkeltjes te bekijken en te eten. Vliegtuig vertrok op tijd.

Rond kwart over vier landden we in Detroit.

We moesten ruim 1 kilometer lopen naar de andere gate. Was goed voor de beweging want naar Amsterdam is het een lange zit.

Ook dit vliegtuig vertrok op tijd. Zowel de aankomst bij dag als het vertrek bij nacht was mooi. Het was helder dus de stad was goed zichtbaar.

Op tijd vertrokken we naar Amsterdam. De vlucht zelf verliep goed met de normale verzorging zoals drinken en eten. We kregen een avondmaaltijd en ontbijt. Prima genoeg.

Mooi op tijd landden we op Schiphol. De koffers kwamen heel snel. Waren waarschijnlijk als laatste geladen en dan dus als eerste eruit. Nog geen uur na onze landing liepen we de aankomsthal binnen.

Hier wachtten Stephan en Martine ons op. Ook waren de beide honden, Nora en Donya mee. Donya was zeer uitgelaten dus we nemen maar aan dat ze blij was ons weer te zien. Op de terugweg lag ze lekker te slapen. Nora had daar wat meer moeite mee.

Onderweg nog een kop koffie gedronken bij Haje in Almere.

Rond kwart voor elf wachtte Gwendolyn ons thuis op. Uiteraard zowel in de auto als thuis van alles verteld.

’s Middags bij mem geweest en daarna naar de aankomst van Sinterklaas. Was ook weer een hele happening.

’s Avonds niet te laat naar bed. We moesten uiteraard nog een nacht inhalen.

Al met al een zeer geslaagde vakantie. Veel gezien en gedaan. De cruise beviel goed en is zeker voor herhaling vatbaar. Maar waarheen? Daar gaan we over nadenken.

Nogmaals willen we iedereen bedanken voor de reacties op onze site of via email.

Wij kijken terug op een fantastische periode in Amerika en de landen in het Caribisch   gebied.

Afsluitend een kaartje met de hele trip.