Donderdag 28-06: Laatste bezoekjes en dan inpakken...

Door Gwenda en Pascal - California 2018 - 29-06-2012 04:50

Vandaag is onze laatste volledige dag in New York. We hebben nog een paar bezoekjes/wensen op ons lijstje staan, voordat we langzamerhand weer moeten gaan denken aan de terugreis.

Als eerste zijn we naar de Apple-store op 5th Avenue gegaan. Een prachtige ingang, helemaal van glas, met een glazen trap naar beneden en natuurlijk het appeltje boven de ingang. Een mooie, grote winkel. Ruim opgezet, met allemaal tafels waar de verschillende producten opstaan. Sommige dingen zijn een beetje overkill; naast iedere computer/laptop/iPod/iPhone ligt een iPad, waarop specs ed over dat product te lezen zijn. Binnen is het een mierennest. Het wemelt er van de klanten, maar ook van het personeel. Sommige klanten hebben wel 2 of 3 personeelsleden om zich heen hangen. Als dat eruit kan, dan ga je je toch afvragen of die artikelen niet veel te duur zijn...?

Daarna nog even een snelle stop bij Barnes&Noble. Toch één van die covers gehaald die ik eerder gezien had. En een paar foto's gemaakt. Dan door naar de Forbidden Planet. Een sf/fantasy boekwinkel die we nog kenden uit London. Alleen, London was ietje groter... Deze was vrij klein en had dus lang niet zoveel.

Daarna even wat te eten gehaald. Pascal had voor het eerst deze vakantie een MacShake aardbei gehaald en dat zag er nogal wat anders uit dan wat we in Nederland gewend zijn. Thuis krijg je zo'n papieren beker met een plat deksel erop, rietje erdoor en klaar. Hier zat de shake in een doorzichtige plastic beker. En geen plat deksel, nee! Er ging een flinke toef slagroom bovenop, afgetopt met een kers. Daar ging dus een bolvormig deksel op, waar je dan voorzichtig een rietje doorheen moet steken. Zag er prachtig uit; smaakte voortreffelijk. Waarschijnlijk superveel calorieën!

Via TImes Square zijn we teruggegaan naar het hotel. Daar eerst nog even op het skydeck gezeten. Daarna alsvast de koffers ingepakt. Er gaat, qua gewicht, niet veel meer mee terug dan we hebben meegenomen. Veel zonnebrand is nl (zo goed als) op. We hebben wel wat inkopen gedaan, maar niet zoals vorig jaar bv outlet Levis geshopt.

We zijn nu klaar; alleen de allerlaatste spullen gaan morgenochtend nog de koffer in.

Zonet hebben we nog even een paar foto's gemaakt op het skydeck. Omdat het nu (om 10 uur 's avonds) nog 26 graden is, zit het hele terras vol en konden we niet precies de foto maken die we gewild zouden hebben. Maar toch leuk geworden; wij op het terras met Times Square op de achtergrond.

Morgen dus de vlucht terug. Daarmee zijn we aan het eind van onze huwelijksreis gekomen. We hebben een geweldige vakantie gehad, hebben prachtige dingen gezien en zullen ook nog lang kunnen nagenieten van onze foto's ed.