Dag 10: Yosemite

Door Hein Terweduwe - 22-07-2014 07:57

Na 3 nachten moesten we vanmorgen ons schitterend coole hotel Zetta in San Francisco verlaten. Zelden zo’n vriendelijk personeel meegemaakt moet ik zeggen. Maar goed, onze city-trips zijn nu voor een tijdje afgelopen en we gaan nu de natuur opzoeken.

Na een tussenstop bij een Super Market in een wat verpauperde buurt om een simpel ontbijt te nemen en wat proviand in te slaan voor de volgende dagen stond ons een trip van zowat 320 km te wachten naar Oakhurst bij de zuidingang van Yosemite Park. Dit keer een hotelletje in echte “mountain”-stijl, volledig uit hout opgetrokken en gevonden via enkele lovende recensies op Tripadvisor. We waren pas de tweede belgen ooit die hier passeerden en eigenaar Eddy was echt een juweel van een gastheer die zowel bij onze aankomst in de vroege namiddag maar ook die avond en zelfs de volgende morgen ons nog alle tips en uitleg verschafte over de te ontdekken plekjes in Yosemite Park.

Vandaag zijn we al het park ingereden (met aankoop van slechts 80 USD kostende pas voor alle parken). Eerst ging het richting Wawona waar we na een klein tochtje met de auto en enkele honderen meters stappen uitkwamen bij de “Swinging Bridge” met daaronder een leuk riviertje om even onze voeten nat te maken. Al meteen een schot in de roos en aanrader door onze gastheer. Wat een prachtige omgeving hier! Tijdens onze terugtocht spotten we dan al voor de 2de keer deze reis een hertje dat even verwonderd bleef kijken naar onze passerende wagen.

Volgende stop waren de reusachtige Sequoia-bomen in Mariposa Grove. Dit hadden we wel vooraf ingecalculeerd maar jammer genoeg hadden we niet meer de tijd en spirit om het ganse gebied hier te verkennen en deden we dus enkel het lagere gedeelte.

Het werd al stilaan donker wanneer we voor ons diner net buiten het park zelf nog een leuk gelegen restaurantje aan Bass Lake binnenstapten.

Terug in onze “blokhut” aangekomen waren we zo moe dat we met z’n allen vergaten de sterrenhemel te bekijken…