Dag 15 | Scenic Byway 12

Door Roel - 08-08-2016 03:27

Wakker worden met het uitzicht op de bergketens van Capitol Reef, het gebeurt je niet elke dag. Soms moet er even geknepen worden om te checken of het allemaal geen droom is. Check! De route van Torrey naar Bryce Canyon voerde ons vandaag over de Scenic Byway 12, volgens de boekjes een van de mooiste wegen van de Verenigde Staten. Voor de vakantie had ik nog snel even een 'windowmount' gekocht voor Jips GoPro en die kwam nu prima van pas. We reden van het ene prachtig landschap in het andere: door dennen- en berkenbossen, over bergkammen met links en rechts duizelingwekkende diepten en door schitterend groene valleien. Het was een lust voor het oog en bij aankomst op Ruby's Inn RV Park concludeerden we dat als je de Highway 12 van vandaag samenpakt met de route van gisteren je inderdaad de mooiste weg ooit hebt gereden. Benieuwd of de GoPro-beelden daar iets van kunnen laten herbeleven na de vakantie.

De camping was groot en mooi gelegen vlak voor de ingang van Bryce Canyon NP. Je brak je nek over piepkleine eekhoorntjes waarvan één exemplaar via de wielkas onder de motorkap van onze Leprechaun verdween. De geruchten gaan dat Michal binnenin een wanhopig piepgeluid heeft waargenomen, dat de squirrel levend verbrand is danwel dat het arme beest is omgekomen tijdens het starten van de motor de volgende ochtend. Het meer realistische scenario is dat het mormel pijlsnel aan de andere kant weer de uitgang vond en we dus tien minuten voor Jan Doedel hebben zitten loeren naar de voorkant van onze camper...

De kinderen doken het zwembad in en 's middags werd besloten om tussen de buien door toch maar het park in te gaan. Aangekomen bij Sunset Point was het wonder boven wonder droog en na genoten te hebben van het fenomenale uitzicht over de canyon gingen we met een gedeelte van het gezelschap de Navajo-trail doen. Via een haarspeldwandelpad wandelden we tot onderin de kloof en nadat we ons hadden geamuseerd met een bijzonder vrijpostige squirrel ging het aan de andere kant weer stijf omhoog. Het leverde wederom honderdmiljoenmiljard prachtige foto's op. Het diner werd 's avonds genuttigd in het Diner Buffet restaurant van Ruby's Inn. De nacht was koel dankzij een overtrekkend regenbuitje.