Richmond: The Olympic Experience

Door Familie Bakker - 15-08-2018 06:18

Vandaag werden we weer wakker met een soort van mistige lucht. Ook gisteren was het de hele dag nevelig en zagen we door de dikke nevel een oranje zonnetje. Omdat we dit al twee dagen hadden vroegen we of het altijd nevelig was in Victoria. Bleek dat dit kwam door de BC fires.

Men had ons geadviseerd om vandaag zo laat mogelijk te vertrekken naar Richmond omdat we daar in een hotel vlakbij het vliegveld zaten waar verder niets te doen was. Eigenwijs als we zijn trekken wij ons eigen plan en vertrekken na ons starbucks ontbijtje richting Swartz Bay voor de overtocht  naar Tsawwassen. We hebben geluk want we komen om 11.40 uur bij de boot aan en kunnen nog net met de boot van 12 uur mee . Op de boot staan we met de auto dus helemaal achteraan. Maar zelf staan we natuurlijk weer voor op het dek om te genieten van de omgeving waar we doorheen varen. Soms is de doorgang tussen de eilanden zo nauw dat de boot een stoomsignaal laat horen om de andere boten te laten weten dat zij moeten wachten (eenbaansweg dus). Helaas dit keer geen walvis gezien  Wel wat zeehonden op een rots waar we langsheen varen.

Rond twee uur checken we in, in ons hotel in Richmond. Snel de koffers in de kamer en door. Want in Richmond , dat een voorstad van Vancouver is, staat namelijk The Richmond Olympic Ova,l DE schaatsbaan van de Olympische Spelen van 2010 (je weet wel van de verkeerde baanwissel van Sven Kramer). Omdat wij niet zomaar een Journey maken maar een Olympic Journey kan een Olympic Experience in the Olympic Oval niet ontbreken natuurlijk. In het Olympische Museum horen we allemaal Olympische weetjes en zien we alle mascottes, fakkels en medailles van de Olympische Spelen. Voor The real experience maken we een ritje in de Bobslee, Springen we van een Schans, imiteer ik Dione de Graaf bij een schaatswedstrijd en nog veel meer.

Daarna rijden we door naar de haven van Richmond waar allemaal gezellige restaurantjes, barretjes en winkels zijn. Op een mooi terras met uitzicht op de haven en de zee genieten we van onze laatste dag in Canada.

Als we terugkomen in het hotel ontdekken Aniek en ik een hot tub. Tja daar moeten we gebruik van maken natuurlijk dus voor we gaan slapen, gaan we nog even met z’n 4en in de hot tub.