Page: Sunbeams

Door Familie Bakker - 21-08-2018 06:39

Zoals gewoonlijk vanochtend de dag weer begonnen met een morning-swim. Omdat het zwembad voor onze kamer schoongemaakt werd zijn we naar het andere zwembad gelopen (hoezo luxe). Omdat dit zwembad naast de starbucks  zit hebben we na het zwemmen  genoten van een koffie/cappucino en het mooie uitzicht op Lake Powell.

Toen we vorig jaar besloten om weer naar Amerika op vakantie te gaan stond er op het lijstje van Frank en mij allebei een gebied waar we 2 jaar geleden niet geweest waren en wat we heel graag wilden zien. Voor Frank was dit Monument Valley en voor mij Antelope Canyon. En vandaag was de dag dat we ze allebei zouden zien.

Vanochtend hadden we namelijk om 11.30 uur de Antelope Canyon Tour in Page. Dankzij de sprakeltip waren we er al 1 uur van tevoren om ons te melden zodat we alle 4 in dezelfde jeep mee konden. Er waren meerdere jeeps en meerdere gidsen Wij zaten in de ‘groene groep’en hebben een aardige gids. Eerst zitten we 20 minuten in een Jeep die ons naar het begin van de Antelopen Canyon brengt. Het eerste stuk is over een verharde weg en daarna gaan we over een hobbelige rivierbedding. Bij de Canyon aangekomen zien we heel veel tourgroepen dus het is belangrijk dat we bij onze gids blijven. We lopen over gravel, fijn dat kennen we en daar voelen we ons op thuis, een smalle kloof in en wat we dan zien is ongelooflijk. Mooie golvende rode rotsen. Door de sunbeams ( zonlicht wat naar binnen valt) wordt het nog mooier. We schieten heel wat plaatjes. Wij lopen voorop in de groep dus kunnen alles goed zien en onze gids wijst ons op de beste plekken voor foto’s . Voor mij  maakt hij op mijn mobiel schitterende plaatjes. Ook maakt hij leuke kiekjes van ons vieren. Na 20 minuten komen we aan het eind van de kloof en verteld onze gids hoe de kloof ontstaan is. Daarna moeten we dezelfde weg terug door de kloof maar nu zijn de sunbeams weg. Die blijken alleen op prime time te zien en laten wij nu net de prime time tour hebben. Dit was echt een fantastische tour en de gids heeft wel een tip verdiend.

Daarna rijden we direct door naar Monument Valley want we rijden een andere staat in met een andere tijdszone dus we raken weer een uur kwijt. Onderweg zien we opnieuw een prachtig landschap om ons heen. Langzaam verdwijnen de rotsen en maken ze plaats voor rode mesa’s en buttes (pilaren dus). We logeren vannacht in een huisje in Gouldings Lodge en dit ligt midden in Monument Valley. Vanaf ons terras hebben we zo’n schitterend uitzicht op de buttes (spreek uit als bjuuts) dat we zelf gaan koken en op ons terras gaan eten. Dat wil zeggen de mannen gaan koken en Aniek en ik maken foto’s van de ondergaande zon.

Na een heerlijke maaltijd, met de complimenten voor de koks, besluiten we, heel verassend, nog even te gaan zwemmen. Maar dan wel op de American Way. Dat betekent dat onze privé chauffeur, Frank, ons met de auto naar het zwembad brengt. Ja Frank is goed bezig vandaag! Amerikanen doen alles met de auto en omdat wij al bijna een week in Amerika zijn passen wij ons graag aan. Ook omdat het buiten pikkedonker is en dus veel te gevaarlijk om naar het zwembad te lopen. Daarna nog even genieten van de sterrenhemel en dan slapen, want morgen hebben we al vroeg onze eerste activiteit gepland staan.

O ja  het lukt nu wel op foto's te plaatsen dus er staan weer heel wat nieuwe foto's op.