Salt Lake City: Mr. Abraham

Door Familie Bakker - 25-08-2018 07:14

Happy birthday to you, happy birthday to you………. Zo begon natuurlijk deze 50e verjaardag van Frank. Om kwart voor twaalf had Roel bedacht om even met Frank ijsklontjes te gaan halen zodat Aniek en ik wat versiering op konden hangen. Door de airco waaide de versiering steeds weg dus maar snel de airco uitgezet. Na het uitpakken van 2 kleine cadeautjes, het moest natuurlijk allemaal mee in de koffer, gingen we slapen. Toen we weer wakker werden begon Frank zijn 50e verjaardag met zwemmen en bubbelen in de hot tub van ons superdeluxe zwembad. Ons ontbijt nemen we op de hotelkamer.

Daarna de valed gebeld of hij onze auto voor wilde rijdenangel. We wilden een beetje de buurt verkennen. In de 2 skidorpjes in de buurt is weinig te doen, dat zal ’s winters wel heel anders zijn. Dan maar even naar het  Utah Olympic Parc, altijd leuk. Na het museum doorgelopen te zijn en weer de nodige olympische foto’s gemaakt te hebben streken we neer op het terras met uitzicht op de skischansen met aan het eind een zwembad. Er was heel wat bedrijvigheid dus we waren benieuwd wat er ging gebeuren. Bleek dat ze gingen oefenen met allerlei sprongen van de skischans. Ze eindigden dan in het zwembad. Heel spectaculair om te zien. Nadat we hier zo’n anderhalf uur gekeken hebben besluiten we terug te gaan naar het hotel. Daar aangekomen heerste er een lichte paniek. Alle weekendgasten kwamen tegelijk aan en de valeds renden heen en weer. Toen wij aan kwamen rijden waren we even in verwarring, moeten we nu blijven zitten en wachten tot er een valed komt of zelf maar uitstappen? We besluiten het laatste maar te doen. Ja het is nog niet zo makkelijk hoor zo’n luxe hotel, al die dilemma’s.

Het is onze laatste vakantiedag dus een beetje relaxen aan het zwembad hebben we wel verdiend. Onze Abraham besteld nog een biertje die hij gezellig aan de rand van het zwembad opdrinkt. Ons favoriete vakantiespel, het pittezak gooien, hebben ze hier ook dus daar vermaken we ons ook mee.

Als we op onze  kamer komen zijn natuurlijk de bedden weer opgemaakt, alles opgeruimd , flesjes water op de nachtkastjes, sfeervol muziekje aan en er ligt een verjaardagswens voor Frank, die begint met mr. Abraham.

Ons avondritueel is hetzelfde als gisteren. Eerst met de shuttle naar Park City Mainstreet om een leuk restaurantje uit te zoeken om te eten. Daarna weer met de shuttle terug en het toetje in het hotel maken (toast met chocola en marshmellows). Bij terugkomst in het hotel worden weer keurig de deuren voor ons opengehouden en zeggen ze welcome back.

Ondertussen zien we wat bliksemflitsen op de berg dus we gaan op ons balkon zitten kijken. De bui trekt langs dus niets aan de hand. Om 10 uur besluiten we nog even te gaan zwemmen, niet omdat het moet maar omdat het kan! En dan is het tijd om de koffers in te pakken en te gaan slapen. Frank heeft een erg leuke 50e verjaardag in het Waldorf Astoria in Amerika gehad. Hier wil hij elk jaar wel z’n verjaardag vieren zegt hij.