North Rim Grand Canyon: Wie heeft de pet.......

Door Familie Bakker - 19-08-2018 08:35

Vanochtend de wekker om half 6 gezet want Frank en ik wilden graag de sunrise boven de Grand Canyon zien. En we waren niet de enigen. Iedereen stond met z’n camera in de aanslag te wachten. Het was dan ook echt supermooi. Daarna toch maar even weer het bed ingedoken want wij zijn niet van die vroege vogels. Rond half 10 heerlijk ontbeten met uitzicht op de Grand Canyon.

Ook hebben we nog een leuke wandeling die Bright Angel Point trail heet gedaan. Dit was een wandeling van ongeveer 1 mile over een smal pad met links en rechts van je de canyon. Als afscheiding tussen het pad en de canyon lagen er stenen van wel 20 cm hoog! Doodeng dus voor mij. Frank, Aniek en zelfs Roel met z’n hoogtevrees vonden het een erg leuke wandeling. We hebben hier schitterende foto’s gemaakt. Helaas is de wifi hier heel traag dus de schitterende foto’s volgen nog. Ik was blij dat we even later allemaal veilig en wel weer in de auto zaten op weg naar onze volgende bestemming.

Onderweg weer veel gestopt want het uitzicht is echt niet normaal meer hier. We zijn op een hele hoge brug over de Colorade rivier gereden en overal had je mooie viewpoints op de rode rotsen.

Vlakbij Page, onze volgende bestemming, ligt de Horse Shoe Bend. De Colorado rivier maakt hier een bocht die lijkt op het hoefijzer van een paard. We waren door de familie Sprakel (die hier een aantal dagen geleden zijn geweest) al gewaarschuwd dat het een zeer pittige wandeling was. Er stonden ook allemaal borden met waarschuwingen dat het extreme hot was, dat je per persoon 1 fles water mee moest nemen en een pet op moest doen Je kent mij ik houd me natuurlijk strikt aan deze regels maar Roel, Aniek en Frank gingen zonder pet. Van de Horse Shoe Bend hebben we foto’s gemaakt die zo in een brochure kunnen. Alleen de wandeling terug naar de auto was zwaar. Het flesje water ging helemaal op en we waren erg blij toen we weer in onze auto met airco en kontkoeling waren.

Bij de Walmart die we vervolgens tegenkwamen zijn Frank en Aniek met hun hoofd in het koelvak gegaan om weer bij te komen van de hitte. Tja ze hadden geen pet op natuurlijk. De overheerlijke chocoladetaart die we bij de Walmart zagen konden we niet laten liggen. Dat was onze beloning voor de zware Horse Shoe Bend wandeling, dus die ging mee.

Gelukkig waren we dichtbij ons hotel dat in het Glen Canyon NP staat.  De dame van de receptie vroeg nog of we een kamer op de begane grond wilden met een patio of een kamer op de 1e verdieping met een nice view. Nou doe ons die nice view maar en dat hadden we goed gekozen. Sorry de foto van de nice view laat nog even op zich wachten door de slechte wifi.

Na even bijgekomen te zijn op onze kamer hebben we natuurlijk weer een verfrissende duik in het zwembad genomen en zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. Het werd een take-out en we hebben weer een plekje met een nice view (nee niet onze kamer) gekozen om het op te eten. Daarna genoten van de sterrenhemel want er zijn hier veel meer sterren te zien dan in Nederland. Volgend Roel staat het steelpannetje hier op z’n kop en in een hele andere hoek van de sterrenhemel. Nee hij ziet ze niet vliegen en heeft ook geen bier op maar het is wel tijd om te gaan slapen na weer een geweldige dag.