Dag 5: Wood Lake - Revelstoke

Door Rogier & Danique - 11-09-2019 06:31

Inmiddels is dag 5 aangebroken en deze begonnen we – gelukkig – warm en droog! Tijd om buiten te ontbijten dus. Na het ontbijt hebben we de camper in orde gemaakt om weer op pad te kunnen. We moesten nog een paar kleine boodschappen halen en vanzelfsprekend lagen er genoeg winkels op onze route.

Onderweg merkte we dat het landschap langzaam aan het veranderen was en de grote open vlaktes met fruit- en wijnbouw plaats maakten voor bebost gebied. We hebben genoeg vrachtwagens gespot met de bekende gekapte bomen.

Verder valt het ons op dat de meren hier echt prachtig blauw zijn. Het maakt niet uit hoe groot of hoe klein, het water is helder, en zo blauw als het maar kan.

Na een kort maar krachtig ritje (zo een 180 kilometer) kwamen we aan in Revelstoke. Een klein maar leuk stadje wederom aan een meer.  Ook Mount Revelstoke ligt op een steenworp afstand van onze camping. De eigenaar van de camping gaf als tip om deze berg te gaan beklimmen. Een schamele 26 kilometer met overbrugging van om en nabij de 2000 hoogtemeters. We hebben de tip dan ook maar opgevolgd en vol goede moet zijn we – met de camper uiteraard – naar boven gegaan.

De eigenaar had gelijk. Een prachtige route met verschillende uitkijkpunten. Omdat het nog steeds wat bewolkt is krijg je adembenemende plaatjes met blauwe meren en de wolken nog in beeld. Er werd meerdere malen gewaarschuwd voor overstekende amfibieën zoals kikkers en salamanders. Ook marmotten (ja echt!) staken zo maar de weg over. Er waren genoeg hike’s op weg naar boven. Sommige waren afgesloten omdat een Grizzly Beer zich in de omgeving bevond.

Uiteindelijk waren we bijna boven en konden we de camper parkeren op de daarvoor bestemde RV parkeerplaats (Recreational Vehicles, of te wel: campers). Het is verbazingwekkend hoe veel van deze parkeerplaatsen er rondom de steden zijn. Je hoort ons niet klagen!

De laatste kilometer kon per shuttle of via een hike trail. Wij kozen voor het laatste. Snel de berenbellen om en gaan met die banaan. We waren bijna boven en dachten het droog te houden. Helaas. Hoe hoger we kwamen, hoe harder het begon te regenen. De bewolking was ook ‘laag’  waardoor het onmogelijk was om mooie foto’s te maken. Gelukkig stond de shuttle klaar om ons weer naar onze camper te brengen.

Net buiten het nationale park kwamen we langs de bekende Nels Nelsen skischans. Revelstoke staat namelijk bekend om zijn ski seizoen van 6 maanden per jaar. Jong en fit als wij zijn dachten we deze wel even van dichtbij te gaan bekijken. Nou, dat hebben we geweten. Een zigzaggend pad via een hike trail omhoog naar het topje van de schans. Ik kan je vertellen dat ik meer spierpijn heb dan na een wedstrijdje hockeyen! Goed, uiteindelijk hebben we de top bereikt. En het was zeker niet voor niets! Een prachtig uitzicht over Revelstoke en je kan er beleven hoe het voelt om een skischansspringer te zijn. Een mooie ervaring, maar Rogier en ik zijn beide tot de conclusie gekomen dat we hier nooit de Olympische Winterspelen mee zullen halen. Uiteraard hebben we de foto’s als bewijs.

Bij terugkomst op de camping hadden we wat elektriciteitsproblemen. Gelukkig kwam de eigenaar snel helpen en was het binnen een paar minuten gefikst. Iets met een kapotte zekering of zoiets.

Rest ons daarna niets meer dan een lekkere douche te nemen en aan het avondeten te gaan. Na het eten nog wat wasjes gedraaid. Dit was nog best een werk gezien de drukte bij het washok, maaaaaar het is gelukt!

Morgen gaan we de echte natuur in. Op weg naar Banff en Jasper. We hebben daar weinig faciliteiten en we weten dus ook niet of en wanneer we tijd hebben om de blog te uploaden. Niet getreurd, zodra het lukt zorgen we dat we jullie op de hoogte brengen.