Op naar Vancouver

Door Familie Loos - 13-06-2022 05:34

12 juni
Half zeven opgestaan. Zeven uur vertrokken naar de Ferry. We hebben 8.25 uur gereserveerd maar je moet een uur tot half uur eerder aanwezig zijn om mee te kunnen. We hoefden maar een half uur te rijden naar de Ferry.
De Ferry was een grote luxe boot. Veel passagiers stonden in de rij op de boot om hun ontbijt te halen. Na drie kwartier haalden we koffie en konden we gewoon doorlopen, zonder in de rij te staan.
De overtocht duurde tot 10.05 uur. Dat ging vrij soepel allemaal. In Vancouver zijn we meteen doorgereden naar het hotel. Het hotel ligt midden in downtown. In downtown is veel verkeer en is het er vrij druk. Je wordt er meer en meer geconfronteerd met de dakloze en/of verslaafde bedelaars.
We kwamen gelijk aan met de gasten die uitchecken. We mochten pas om 1600 uur de kamer op en de gasten moesten om 11.00 uur weg. We mochten onze koffers achterlaten en we zijn naar Suspension Capilano Bridge gereden. De Capilano-hangbrug is een eenvoudige hangbrug over de Capilano-rivier in het district North Vancouver, British Columbia, Canada. De huidige brug is 140 meter lang en 70 meter boven de rivier. Het maakt deel uit van een privéfaciliteit met een toegangsprijs en trekt jaarlijks meer dan 1,2 miljoen bezoekers.
We hadden vroeg gegeten vanmorgen en het was al twaalf uur dus we zijn eerst wat gaan eten.
Naast de hangbrug heb je een route van houten bruggen tussen de boomtoppen. Er is ook een route langs de rotswanden heel hoog. Het was een leuke ervaring. De dag begon droog maar grijs bewolkt. Vanmiddag in het Capilano park viel er een klein buitje en de rest van de dag is het droog gebleven. De zon kwam zelfs door.
Toen we rond 3 uur een ijsje hadden gegeten waren we klaar met lopen en zijn we naar de auto gegaan. We zijn naar het Stanley park gereden. Het Stanley Park is een stadspark van 404,9 hectare in Vancouver, Canada. In 1886 besloot de stadsraad het natuurgebied open te stellen als park, twee jaar later opende Frederick Arthur Stanley het park, dat naar hem is vernoemd, voor het publiek. Het park trekt tegenwoordig ongeveer acht miljoen bezoekers per jaar
In het Stanley Park staan ook 9 totempalen. Ik wilde deze wel graag zien dus hebben we de auto daar in de buurt geparkeerd. We hadden niet zoveel tijd meer want om 1800 uur moest de auto terug naar het verhuurbedrijf. We hadden 1,5 uur om de totempalen te bekijken en van het weer te genieten. Toen op weg naar het vliegveld om de auto terug te brengen. Daarna een Uber besteld en naar het hotel gegaan. We checkten half zeven in. Bij Subway broodjes gehaald en de avond rustig en relaxed met koffie op de kamer doorgebracht. Rond 22.00 uur zijn we nog even downtown Vancouver gelopen. We wilden de atoomklok zien en horen. We moesten daar ongeveer 20 minuten voor lopen. Het was druk met uitgaansmensen. Om kwart voor elf kwamen we in de buurt van de klok. We hoorden de laatste tonen. We dachten dat de klok om elf uur weer van zich zou laten horen maar dat is helaas niet gebeurd. Best kans dat de klok vanaf elf uur savonds geen geluid meer maakt. Morgen nieuwe poging wagen.