Vancouver by bike

Door Leon Broere - 01-09-2011 18:20

Eindelijk is het dan zover, we vertrekken naar Canada. Om 14:15 uur vertrekt het vliegtuig van Air Transat vanaf Schiphol naar Canada. Aangekomen op Schiphol konden we vrijwel direct inchecken en waren we verlost van onze bagage. Samen met Jelle en Diede hebben we nog een ontbijtje gepakt op Schiphol en vervolgens hebben we afscheid genomen.

De vlucht zelf was lang, 7715 km, wat 9:45 uur duurde,maar de verzorging aan boord was prima en dat verzacht de lange zit enigzins. Exact op tijd (15 uur lokale tijd) landden we in Vancouver en binnen anderhalf uur waren we uit het vliegtuig, door de paspoortcontrole, hadden we onze bagage, waren door een taxi naar downtown Vancouver gebracht en waren we ingecheckt in het Ramada Inn hotel. Dus dat ging allemaal razendsnel.

Na ons lekker opgefrist te hebben wilden we de stad ingaan naar Chinatown. Maar de receptioniste van het hotel ontraadde ons dat vanwege de vele louche figuren die in de wijk s' avonds over straat struinen. Ze adviseerde om naar Yale town te gaan waar we zeker ook een geschikt restaurant zouden vinden. Haar advieshebben we gevolgd en we hebben ons de maaltijd in restaurant Milestones goed laten smaken. Daarna nog wat gedronken in de Irisch pub bij het hotel en om 21 uur (6 uur NL tijd) besloten om  naar bed tegaan. We waren immers al 24 uur in touw.

Na een onrustig nachtje zijn we s'morgens eerst te voet naar Granville Island gegaan waar de de Granville Public Market is. Onderweg er naar toe in een lokaal tentje ontbeten. Om op het eiland te komen moet je eerst met de Aqua bus, dit is een soort ferry voor maximaal 10 personen. vancouver ligt aan de monding van de Fraser rivier. Op het eiland zijn vele galeries en er is een markt waar hoofdzakelijk etenswaren worden verkocht zoals fruit, groente, verse vis, etc. Het zag er allemaal heel lekker uit! We hebben ons kunnen houden en ons beperkt tot het kopen van koeken. Vervolgens weer terug met de Aqua bus richting downtown.

Daarna hebben we 2 city bikes gehuurd voor de rest avn de dag en zijn we Vancouver gaan verkennen. Eerst via de Sea wall (een fietspad langs de kust) naar Stanley park. Dit is een geweldig groot stadspark wat grenst aan downtown en de kust. Hier de fietsroute gevolgd en onder andere de totempalen bekeken, de eerste hike rondom Beaver lake gelopen en aan het strand gezeten. Ja, het is hier zonnig en 22 graden. Ideaal! Verder was voor ons misschien wel het meest indrukwekkende dat we het eerst wildlife gespot hebben, naast vele watervogels (ganzen, zeemeeuwen, eenden, reigers en aalscholvers), 2 eekhoorns en 2 keer een groep racoons (wasberen) totaal 13 stuks. Dus eerste beren (beertjes) hebben we gezien!

Na het indrukwekkende Stanley park de Sea wall route vervolgt langs het watervliegtuig airport, waar de vliegtuigjes af en aan vliegen wat spectaculair is om te zien, Canada place waar het cruiseschip Volendam van de Holland America Line uit Rotterdam toevallig lag, naar Gasdtown gereden om vanaf het terras bij Starbucks de steamclock te bekijken. Een stukje ambachtelijk werk. Daarna zijn we nog naar Chinatown gefietst waar we inderdaad de bevestiging kregen waar de receptioniste ons gisteren al voor waarschuwde. Veel, erg veel homeless people op straat. Tegen zessen hebben we de fietsen weer ingeleverd.

S'avonds zijn we op een terrras van restaurant Society gaan eten en blikten we samen voldaan terug op deze eerste volle dag in Canada en de bijzondere ervaring om Vancouver op de fiets te verkennen, een aanrader....

Morgen worden we om 11 uur opgehaald bij het hotel voor de pick-up van de camper.

Diede 01-09-2011 18:32 {{button-3099}}

Heee pappie en mammie,
Fijn om te horen dat de reis en zo allemaal goed is verlopen. Hopelijk gaat met de camper morgen ook alles vlot :). Komen er ook nog foto's of is dat te moeilijk?!
Super gaaf trouwens dat jullie al naar Chinatown zijn geweest en wasbeertjes hebben gezien (lief-lief).
Verder gaat met mij alles prima en ben vandaag naar Rotterdam gegaan. Ik zal jullie morgen een persoonlijk mailtje sturen.
x Diede

Henk Heestermans 01-09-2011 23:23 {{button-3117}}

Hallo Anja en Leon,
Wat goed dat jullie na de vermoeiende reis al zoveel ondernomen hebben!
groeten,
Henk

Jelle 02-09-2011 17:04 {{button-3127}}

Halla pa & ma,

Nou gelukkig is de lange reis goed verlopen en hebben jullie het goed naar jullie zin, al veel gedaan in 1 dag! en overigens is het niet alleen daar zonnig met 22 graden, ook hier vandaag 27 graden! Overigens is serval nog niet terug gekomen.
Groet Jelle

Antoine 02-09-2011 21:38 {{button-3138}}

Hoi wereldreizigers, leuk om te lezen dat her allemaal vlot verlopen is en nou al beren gezien...oké beertjes.
Ik hoorde van Jolanda dat de link in jou email niet werkte en ook Moeder komt er niet in.
Zojuist ondekt dat als je de link knipt en daarna plakt in de adressenbalk van Explorer gevolgd door een dat het dan wel perfect werkt. waarom zo wel?! Misschien zitten nog meer mensen om deze tip verlegen? Ik zal het binnen the family bekendstellen. Ga Moeder morgen hier zelf even mee op gang helpen. Groeten 4xBroere

Antoine 02-09-2011 21:40 {{button-3139}}

Sorry,
er moet staan gevolgt door een ENTER

Moeder Tonny Broere 03-09-2011 11:38 {{button-3149}}

Het is via Diede gelukt om de site te openen en jullie verhalen te lezen. Hartstikke mooi. Ik wens jullie een fijne reis toe. Pas op voor de beren!!