Dag 12 tm 14 Key West

Door D. Rijk - 09-08-2012 04:26

Van Key Largo naar Key West weer ruim 2 uur in de auto. Onderweg weer een ontbijtje bij de mac (we zijn tonnetje rond als we terugkomen). Maar het is ook heel erg lastig om een normaal ontbijtje te scoren. Onderweg begint het toch te stormen en te regenen. Dit is de eerste keer van de vakantie dat we het zo extreem meemaken. Aangekomen bij het hotel en de gehele verdere dag blijft het regenen. Onze kamer was ook nog niet klaar dus we konden ons ook nog niet settelen. Wat wel heel leuk was, is dat de mevrouw van de receptie ons meteen tips gaf over het eiland en wat we eventueel allemaal zouden konden doen. Ook hebben ze een gratis shuttlebus rijden naar het centrum. Wij direct mee in de shuttle bus en het stadje verkennen.

Aangekomen in het stadje leek het wel of we weer thuis in Amsterdam waren. Je had 1 straat waar het allemaal om draaide, Duval street en deze had weer allemaal zijstraatjes. Overal barretjes, 5 dollar winkeltjes, souvenirshops, galeries, kledingwinkels alles. Er liepen zelfs allemaal kippen op straat. Deze kwamen gewoon naar je toe, maar waag het niet om er een aan te rijden of mee te nemen voor avondeten, want als je wordt gesnapt moet je brommen.

Op straat ook een airbrush tekenaar. De meiden hebben een heel mooi ge-airbrushed schilderij op straat laten maken voor in hun kamer. Rond 17u hebben we de shuttlebus weer teruggepakt naar het hotel. De dametjes wilden zwemmen en wij moesten nog natuurlijk al onze spullen naar de hotelkamer brengen. Aangezien er zoveel winkeltjes waren, moesten we zeker nog terug naar het stadje, want we hadden nog lang niet alles gezien.

Wat erg mooi was in het Double Tree hotel is dat ze bij de receptie een heel groot rond aquarium hadden, met allemaal verschillende soorten vissen oa een haai, kreeft, sidderaal en nog veel meer vissen. Sandy en Selina vonden het prachtig en hebben diverse fotootjes geschoten van de vissen.

Dag 2 op Key West hebben we besloten om de hele dag bij het zwembad te hangen. Effe lekker relaxen.  De kids raakten aan de klets met nog een nederlands stelletje uit Ridderkerk, Walter en Marleen. Ik zat met Rebec lekker aan het barretje in het zwembad aan de coctails. Het klikte zo leuk dat we met zijn allen een drankje hebben gedronken. Het bleek nl dat Walter en Marleen ongeveer dezelfde route volgen dan wij. Dus ook naar Naples, Sarasota enz. Afgesproken dat we in Naples weer samen uiteten zouden gaan, maar wat later blijkt geen SUSHI!

's avonds zijn we met zijn allen, dus ook Walter en Marleen naar het stadje gegaan om gezellig te eten. Maar eerst naar Sunset pier voor de zonsondergang en de gezelligheid. Genoeg kraampjes en straatartiesten te zien op de pier die hun kunsten vertonen.

Helaas was het bewolkt, dus geen zonsondergang. Wel mooie fotootjes geschoten. En op naar het sushi restaurant.

Daar aangekomen konden we meteen zitten en toen begon het. We hadden echt een dom blondje als serveerster, wat een doos. Ze kon ons helemaal niks vertellen over de kaart. Dus hebben we de geijkte zalm, tonijn en ebi fry besteld. Wat doen die poepchinezen eeeh japanners daar. Naast de garnalen doen ze ook gewoon om een stukje courgette en aubergines met deeg in de frituur en serveren dat naast de ebi fry. Daarnaast waren er maar 3 garnalen dus dat werd delen. Extra garnalen bestellen kon niet zonder de aubergines en courgettes. Want dat stond niet op de kaart. Haar baas sprak alleen maar japans dus dat werkte ook niet...tot overmaat van ramp laat ik een groot indianen beeld omvallen, en ...hand gebroken...gelukkig heeft niemand het gezien. Na te hebben afgerekend, inclusief tip die ze standaard 18% berekenen zijn we weggegaan...Dat is dan weer het nadeel in Amerika. Daar rekenen ze standaard 15 tot 20% fooi op de rekening, ondanks de slechte service. Maar ja het is niet anders. Nog ff verder gelopen voor een ijsje en richting de shuttlebus.

Ook hier kwam het Amsterdamse gevoel weer naar boven, want er liepen aardig wat vrouwen te tippelen.....

Dag 3 Ik, Dennis, had samen met Sandy een snorkeltripje geboekt. We moesten en zouden snorkelen. Om 8.30uur moesten we al in de haven staan bij de boot. We vaarden om 9uur uit. Dus vroeg ons bedje uit, nou ja Sandy en Dennis dan. Selina en Rebecca bleven heerlijk in hun bedje liggen tot een uur of 10 en hebben nog even gezwommen. Onze snorkeltrip duurde tot 12uur en dan zouden we in het stadje afspreken.

Wij, en nog 20 anderen met de speedboot naar het Great Barrier Reef. We zouden op 2 verschilende plekken gaan snorkelen. Helaas door een storm in de Golf van Mexico was het water erg troebel. Wel nog een Barracuda gezien van ruim een meter en wat kleine andere visjes. Toen ik op 20cm een kwal naast me zag zwemmen, (nee het was niet een van mijn mede snorkelgenoten) toen zijn we snel het water uitgevlucht.

Op naar de tweede tussenstop. Onderweg waren aardig wat mensen zeeziek geworden door de hoge golven. Gelukkig hebben wij daar geen last van. Bij onze tweede poging was het water net zo troebel als de eerste keer. Ook daar had ik het geluk met een kwal naast me. Waarschijnlijk heeft ie zijn broertje ingeseind om me op te zoeken. We zijn meteen uit het water gegaan en hebben we op de boot gezeten. Weer dus geen geslaagde snorkeltrip. Bovenop hebben we de foto's van ons snorkeluitje ook nog per ongeluk gewist.

Om kwart over twaalf hebben we Rebec en Selina opgepikt in het stadje en zijn we wat gaan eten. Daarna nog ff shoppen. We moeten Rebec natuurlijk ook tevreden houden he... Naast de kledingwinkels en souvenirsshops zijn we ook een galerie ingeweest. De beelden en schilderijen die ze maakten waren zo mooi. En toevallig de vrouw in de galerie sprak ook een klein beetje Nederlands (hallo, doei en hoe gaat het....). Ze ging wat vertellen over de kunstenaars etc. Op een gegeven moment verlegde ze de aandacht naar de meiden. Achteraf bleek wel waarom want ze probeerde iets te slijten aan ons. Sandy en Selina wezen een heel mooi dolfijnen schilderij aan. De prijs, achterop het schilderij, 13.200 dollar, maar wij kregen hem voor maar 8.000 dollar mee. Heel snel de winkel uitgerend. En heel snel terug naar het hotel.

's Avonds nog even het bubbelbad ingedoken met Rebec. De kids mochten er van ons niet bij. Die moesten maar ff in het zwembad blijven...Wij wilden ook ff saampies zijn. Daarna koffer ingepakt, auto ingeruimd, want de volgende dag wordt een lange dag.