Dag 17, 18 Fort Myers

Door D. Rijk - 16-08-2012 16:34

's Ochtends opgestaan en op weg naar Fort Myers. Helaas weer regen. Komen we onderweg toch een groot shopping outlet center tegen. Daar hebben we ons de hele dag prima vermaakt. De kledingkast is weer helemaal vernieuwd. En de Uggs die zijn ook weer binnen.

Voor dag 2 in Fort Myers hebben we ook al plannen. We gaan naar Sanibel, maar eerst even naar het strand.

Sanibel is een schepeneiland voor de kust van Fort Myers. Het mooie van dit eiland was dat het erg groen was.

Dus je had een heel klein stukje strand daarna een stukje duin en daarna groeiden de planten en bomen alweer. Ook had je er erg mooie schelpen. Deze gaan dus mee naar huis!

Tijdens ons loopje naar het strand heb ik, Dennis, tijdens fotootjes schieten, mijn autosleutels en telefoon laten liggen op een bankje. Natuurlijk hlemaa niet in de gaten, totdat er een uur daarna een Amerikaan, genaamd Pat, het strand opkwam en aan iedereen ging vragen of iemand zijn spullen kwijt is. Ja hoor ik was het. Wat een sukkel ben ik ook. Gelukkig kreeg ik ze weer terug!

Doordat het om 11.30uur ging regenen op het strand, zijn we naar een museum gegaan. Het Imaginarium. Daar kon je roggen voeren, slangen aaien. en ook deden ze nog wat aan science.

Ze hadden er een machine staan die een orkaan nabootste. Vol verwachting erin. Helaas het was de helft van een categorie 1 orkaan. Dus ongeveer 65 tot 70 km per uur. Maar het was wel grappig gedaan.

Ook hadden ze er een dino 3d show en andere dingen. Erg leuk om een dagje met de kids te doen. Ps ook voor mij was het leuk, want er stond nl een voetbalmachine waar je penalties kon schieten op een scherm.

Na ons museumbezoekje was het gestopt met regenen en zijn we naar het havenstadje gegaan. Gegeten bij de griek. (lekker ff normaal voedsel) en een stukje gelopen. Daar had je ook een pier. Op de pier waren ze aan het vissen. Alleen tot Sandy's grootste verdriet gooien ze de vissen niet terug in de zee, maar in een grote bak met ijs om mee naar huis te nemen. Als we er niet bij waren geweest had Sandy de vissen terug gegooid in de zee. Een paar dagen daarna had ze het er nog steeds over.

Onder de pier zaten wel duizend vleermuizen. Wat een kabaal maken die beesten, net ratten. Bij zonsondergang vlogen ze allen onder de pier vandaan. Wat een mooi gezicht. Echt heel bijzonder om te zien.