Dag 1, naar San Leandro (10 juli 2013))

Door M. Loch - 12-07-2013 06:54

Na een veel te korte nacht, gaat om 3.45 uur de wekker. Snel opgestaan, even douchen, want om 4.30 uur komt Anrie ons halen. Hij zal ons met onze auto naar Schiphol brengen. Precies op tijd arriveert hij. Nog snel een kopje (hollandse) koffie en dan op weg. Gelukkig is het rustig op de weg. Ons vliegtuig vertrekt om 9.50 uur, en we moeten maar liefst 3 uur vantevoren aanwezig zijn. We brengen onze tijd door met bagage labelen en afgeven, paspoorten laten zien, ontbijten, winkelen, wachten, douane en dan eindelijk mogen we aan boord.  We vliegen met de KLM, prima geregeld. Ieder een eigen t.v met veel films en t.v.series, genoeg te eten en te drinken. Dus ook 11 uur vliegen valt goed te overleven. Tyche heeft, ondanks de oordopjes, toch last van haar oren tijdens de landing. En Myrthe is tijdens de vlucht steeds zieker geworden. Verkouden en koorts. Gelukkig was er paracetamol aan boord. Om 11.45 uur, (Amerikaanse tijd) landen we op San Francisco Airport. De nederlandse tijd is 9 uur later, dus 20.45 uur. Dat voelt wel raar. We gaan (na de paspoortcontrole met de eerste stempels in onze nieuwe paspoorten) met onze bagage naar de BART, een soort metro. We willen snel naar ons hotel, "The Marina Inn" in San Leandro, zodat Myrthe kan gaan liggen. We gingen met de "BART", de trein in San Francisco e.o. We dachten zo leuk uitzicht over de omgeving te hebben, helaas was het meer een metro, dus veel onder de grond. Bij het station San Leandro aangekomen, bleek het nog wel enkel km's lopen te zijn, dus op zoek naar een taxi. Die hebben we gevonden. Het was een hele oude, gammele gare bak, met een indische chauffeur met tulband. Onze bagage paste wel in de kofferbak, maar dan kon die niet meer dicht. Maar, met een "spin", zo-één die wij achterop de fiets gebruiken was het klusje zo geklaard. Onze chauffeur bracht ons keurig naar ons hotel, "The Marina Inn (San Leandro). http://www.sanleandromarinainn.com/ Een gezellig hotelletje, aan een jachthaventje. Onze indische chauffeur, sjouwt onze zware koffers een voor een het bordes op. Binnen worden we al opgewacht door 2 hele vriendelijke dames die ons hartelijk welkom heten. Het is inmiddels 15.00 uur, de zon schijnt volop en het waait flink. Al snel zitten we op onze kamer. Het ziet er goed uit. Een gezellig balkonnetje met uitzicht op de baai en het zwembad met jacouzie!!!! Myrthe kruipt meteen in bed en slaapt vrijwel meteen. Wij willen nog wel op zoek naar een winkel en besluiten nog een lekker wandelingetje te gaan maken. Eerst een stukje langs het water, maar daar zitten alleen wat eethuisjes. Dan de stad maar in. Het ziet er hier heel anders uit dan thuis. Allemaal vrijstaande (wel vrij kleine) huisjes, met een vegetatie die een tropisch klimaat doen vermoeden. Veel palmbomen, daar houd ik van! Tegenover het hotel ligt een prachtig groen grasveld, daar is de golfbaan. Na ongeveer een half uurtje lopen komen we bij een supermarkt. Tyche gaat meteen op zoek naar grote Amerikaanse zakken chips. Alles is hier groter. We hebben dan ook een fles cola van 2 liter. Zelfs de flesjes Heineken zijn hier groter dan thuis. Grappig! Voor Myrthe nemen we een doos tissues mee. We bekijken de hele winkel. We zien vanalles dat we zouden willen eten, en spreken af dat we dat allemaal in de camper gaan proberen! Met onze boodschappen (ook nog popcorn natuurlijk), lopen we terug naar het hotel. Het gaat goed met Michel's rug. Dat is ook heel fijn. Myrthe ligt heerlijk te slapen en Michel volgt dit voorbeeld. Het is inmiddels 17.00 uur. Tyche en ik gaan echter nog voor de Milk and Cookies die rond dit tijdstip in het hotel gratis te verkrijgen zijn.

In de lobby aangekomen, staan op de balie een mand met allemaal zakjes. Hier zitten de cookies in. Versgebakken! Dubble choclat, white choclat, choclatchip en peanutbutter. We kiezen er allebei 1 uit. Er naast staat een grote bokaal, gevuld met ijsklontjes. Hier ziten pakjes melk in, heerlijk koud. We mogen ook voor Myrthe en Michel een cookie meenemen. We lopen terug naar boven, doen zachtjes de kamerdeur open. Daar is alles in zoete rust. Dus besluiten we op het balkon te gaan zitten. Hier is het echter behoorlijk warm, de zon staat er op. Dan maar in de hal, daar stonden 2 heerlijke stoelen. We genieten van onze cookies. Wat zijn die lekker, en ontzettend slecht voor de lijn ben ik bang! De melk is heerlijk koud. Voldaan gaan we terug naar de kamer en kruipen ook in bed. Het was een lange dag. Het is dan 18.00 uur. Raar idee. Maar al snel val ik in een diepe slaap om midden in de nacht weer wakker te worden. 3.00 uur geeft de wekker aan. Dit is nog geen tijd om te gaan ontbijten. Gelukkig val ik uiteindelijk weer in slaap.