Citytrip Toronto

Door J. Kraak - 17-09-2019 04:19

We hebben vanochtend toch nog, na een paar uur wakker te zijn geweest, tot 8 uur geslapen en dat viel niet helemaal tegen met een tijdsverschil van 6 uur vroeger. Het ontbijt in het hotel stelde niet veel voor; een croissant of een droge bagel met koffie of thee. We hebben ontbeten in het naastgelegen Courtyard Marriot Hotel. Daar was meer keuze uit broodjes, yoghurt, fruit, koffie van Starbucks en jus d’orange. Starbucks was nooit onze favoriet maar ik moet zeggen, we gaan het allebei steeds lekkerder vinden. Wel om maatje small vragen want anders krijg je zoveel koffie dat je thuis nog niet op 1 dag drinkt.

Op verzoek bracht de hotelshuttle ons vanmorgen naar de luchthaven. Vanaf terminal 1 vertrekt daar ieder kwartier een trein van de Union Pearson Express naar het centrum van Toronto. Dat is vanuit deze wijk de snelste, makkelijkste en goedkoopste manier om daar te komen. De rit duurt 25 minuten. De kaartjes had ik thuis al via internet geboekt maar kan je ook op het station kopen. Na aankomst sta je gelijk midden in de stad. We hebben echt de toerist uitgehangen en een ticket voor de hop-on-hop-off bus gekocht. Deze rit duurt ruim 2 uur en je komt hiermee langs alle bezienswaardigheden. Daarnaast geeft het ticket toegang tot een rondvaart van 3 kwartier door de haven. Je vaart dan langs de eilandjes die voor de kust van Toronto liggen en je hebt een mooi uitzicht op de skyline van Toronto.

Toronto is dan wel de grootste stad van Canada maar zeker niet de mooiste, vinden wij. De gebouwen zijn donker, stralen niets uit en er hangt geen gezellige sfeer. Nu was het vandaag ook een sombere dag wat betreft het weer, bewolkt en geen zon. Boven in de open bus was het zelfs koud en tijdens de boottocht begon het te spetteren. Zelfs de CN Tower lag in de bewolking. Misschien dat dit allemaal mee speelt in onze beleving van Toronto, dat is jammer. We hebben wel lekker gegeten in het Amsterdam Brewhouse, de Amsterdamse brouwerij aan de haven. We hebben wel wat foto’s gemaakt, ik zet er een paar bij die vandaag het beeld van Toronto weergeven. Al met al zijn we toch de hele dag op stap geweest. Weer terug met de UP Express naar de luchthaven, daar gebeld voor de hotelshuttle en weer keurig opgehaald. Vanavond wederom gegeten bij Turtle Jack en zijn nu net pas thuis.

Morgenochtend worden we om 10 uur opgehaald door de shuttle van de camperverhuurder Canadream en gaat ons camperavontuur beginnen. Dat is waarom we dit hotel hebben geboekt, Canadream biedt een shuttleservice aan om huurders op te halen bij de door hun geselecteerde hotels en ons hotel hoort daar ook bij.

Ik zag al wat reacties op mijn eerste verslag, leuk. Het is 10 uur geweest en ik ga ook proberen te slapen, of het lukt, ik weet het niet, om de 5 minuten zijn de vliegtuigen nog steeds aan het opstijgen maar we wennen er wel aan.