Een verkeerd adres en weer thuis

Door J. Kraak - 06-10-2019 21:11

Het is nu zondagavond en vanmorgen om half 9 kwamen we thuis van deze mooie reis. We hebben vandaag een erg lange dag, ik denk dan ook dat we vroeg op bed liggen, geen kampvuur dit keer. Al lokt het weer hier daarvoor ook niet echt aan.

De camper inleveren ging niet helemaal zoals gepland, we reden namelijk naar een verkeerd adres :-). Leo had vrijdagavond de Garmin naar Canadream ingesteld, de laatste rit deze vakantie. Ik zat mijn verslag te schrijven en had het adres nog voor hem opgezocht. Normaal doe ik het, ik ben van de navigatie en hij chauffeurt dus goed teamwerk. En je moet doen waar je goed in bent, zeggen ze, en dat bleek ook ;-).

Hij zei nog, o, valt mee, een lange rechte weg, een keer naar links en en naar rechts en we zijn er. Dat klopt, dacht ik nog, ik herinnerde mij zoiets toen ik de camping had uitgezocht. We moesten de camper inleveren bij hetzelfde kantoor als waar we hem hadden opgehaald, in Brampton, een voorstad van Toronto. Toen we op pad gingen zou de rit  22 minuten duren, mij stond iets van 40 minuten bij maar nog viel er geen kwartje bij mij. Eenmaal aangekomen uiteindelijk wel want het was een andere wijk dan waar we de camper hadden opgehaald. Wat bleek nu, we zaten op de West Street i.p.v. de West Drive. Hij had de verkeerde West aangetikt in de Garmin. Daarna het goede adres en we zaten nog ruim 5 km van Canadream vandaan. We hadden tijd zat dus konden er wel om lachen.

De camper inleveren ging verder zonder problemen. We hebben wel de lekkage in de achterste slide-out gemeld. We waren net op tijd wat betreft de drukte want toen we zaten de wachten om naar het vliegveld gebracht te worden kwamen er veel nieuwe huurders aan om een camper op te halen.

We zijn keurig op het vliegveld gebracht en moesten nog even wachten voordat de balie open ging. Zoals verwacht geen problemen met overgewicht dus we waren de koffers zo kwijt. Een hapje gegeten en wat rond gewandeld. Toronto heeft een modern vliegveld, bij iedere gate kan je wat eten of drinken, is er een bar en overal staan IPads waar je gebruik van kan maken. Om half 5 gingen we boarden en dat verliep vlot ondanks de Boeing 747 die helemaal vol zat. Wij zaten vooraan in de stoelen met wat meer beenruimte, wederom in een rij van twee. De vlucht duurde 6.30 uur en we landden om 5.50 uur op Schiphol, een half uur voor schema. Aan het begin van de vlucht werd er gewaarschuwd voor turbulentie boven de Oceaan maar daar hebben we weinig van gemerkt, toch nog wat geslapen, maar wel kort.

Nog even op de koffers staan wachten, de Canadese dollars weer terug gewisseld voor euro’s bij het GWK en op de shuttlebus te wachten want er was een rijbaan afgesloten voor de shuttlebussen maar daarna weer keurig naar de auto gebracht en rustig naar huis gereden want op zondagochtend is dat goed te doen.

En zo hebben we dus een lange dag vandaag, Cooper weer uit het pension opgehaald, wat boodschappen gedaan, nog wat geslapen en de koffers uitgepakt. De eerste wassen zijn al gedraaid.

We kunnen zeker terugkijken op een mooie vakantie zonder problemen of pech. In de drie weken hebben we 2 dagen echt regen gehad dus valt erg mee. Het enige wat daardoor letterlijk in het water viel was de wandeling door Watkins Glen National Park maar daardoor hadden we aan het einde van die dag meer tijd voor de Niagara Falls, wat we ook zeker niet hadden willen missen. Over het algemeen hebben we zeker goed weer gehad voor deze tijd van het jaar, 3557 km gereden, 2 citytrips gedaan, walvissen gespot, gefietst, mooie herfstkleuren gezien en heel veel andere leuke dingen gedaan en gezien.

Ik vond het leuk om iedere dag onze belevenissen op te schrijven. Jullie bedankt voor alle berichtjes, ook dat vonden we leuk om iedere ochtend te lezen.