Een waterval, de veerpont en Ben & Jerry’s

Door J. Kraak - 21-09-2019 03:51

Vanmorgen was het inderdaad minder koud en na het gebruikelijke ritueel van douchen en ontbijten reden we om 9 uur van de camping weg. We hadden een vol programma vandaag. Allereerst gingen we de High Falls Gorge Trail lopen. Deze was niet ver bij de camping vandaan en om half 10 begonnen we aan de wandeling van 30 minuten. Een krachtige waterval met daarlangs mooie houten paden en bruggen om overheen te lopen. In de herfst zijn de watervallen het kleinst en minder krachtig maar deze stroomde nog behoorlijk.

Na de wandeling reden we terug naar Lake Placid omdat we de skispringschansen van dichtbij wilden bekijken. Een mooi gezicht hoor. Je kan je niet voorstellen dat ze daar werkelijk vanaf springen, zo hoog. Ernaast waren ze aan het trainen met het springen van een kleinere schans en kwamen ze in een zwembad terecht. Je beseft dat het plaatje van nu er in de winter heel anders uitziet.

Daarna op pad naar Essex. Daar zijn we overgevaren naar Charlotte in de staat Vermont. De overtocht duurt 25 minuten en vaart over Lake Champlain. Dat meer is tevens de grens van de staten New York en Vermont. Het was geen grote veerpont en ook waren we niet de enigen met een camper. Het ging allemaal vlot, het duurde slechts 10 minuten voordat we mee konden.

Door naar Waterbury, naar de Ben & Jerry’s fabriek. Een mooie route. Wij denken dat we iets te vroeg zijn voor de mooiste herfstkleuren maar sommigen bomen verliezen al veel blad en zijn bijna kaal. Het zal ook wel per boom verschillen. In de bergen zie je veel rode vlekken tussen nog veel groen. Ook zie je veel geel en oranje. Het is een mooi gezicht. Onderweg zijn we gestopt voor een cup-a-souppie en een broodje. De zon scheen vandaag weer fel en eigenlijk was het te warm om in de zon te eten. We genieten er maar van want ik ben bang dat we dit weer niet 2 weken nog houden.

Bij Ben & Jerry’s was ook een aparte parkeerplaats voor RV’s en daar worden wij erg blij van, goed geregeld. Er was nog plek voor de rondleiding van 15.15 uur. We kregen eerst een film te zien over wie Ben en Jerry zijn en over het ontstaan van de fabriek(en). In Hellendoorn zit ook een fabriek, hadden we dat geweten ;-). Na de film kijk je van bovenaf in de fabriek en daarna is het tijd voor een klein ijsje. Veel stelde het allemaal niet voor maar leuk om gezien te hebben.

Stowe ligt niet ver van Waterbury en is bekend om het witte kerkje wat mooi afsteekt tussen de mooie herfstkleuren. Als je een foto ziet van de Indian Summer in New England staat meestal het kerkje van Stowe erop. Dat moet dan wel vanuit de bergen gemaakt zijn want het staat langs de doorgaande weg. Ik heb wel een foto van het kerkje maar zonder de kleuren want wij zijn niet naar boven geweest.

Het liep tegen half 5 en besloten dat het welletjes was voor vandaag, we hadden weer 228 km op de teller en zochten de camping op. Mountain View Campground in Morrisville. Dat was niet ver meer en binnen een half uur zaten we in de zon voor de camper. Gelijk maar een wasje gedraaid, we stonden toch vlakbij het wasgebouw.

Ik merk dat ik iedere dag het verslag van die dag moet schrijven want we zien iedere dag zoveel dat ik soms de foto’s moet terugkijken van wat we nou precies wanneer en waar hebben gedaan of gezien. Maar nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van ons doen en laten. Leuk om jullie reacties te lezen en ik vind het leuk om te doen. Het breekt de avond en na het eten is het donker en gaan de deur en de gordijnen dicht. Leo kijkt dan tv en ik doe het verslag. En we nemen gelijk de route voor de andere dag door, sommige dingen heb ik al begin van het jaar opgeschreven en ben ik alweer vergeten waarom, vandaar. Tot morgen, mits we WiFi hebben natuurlijk.