Cooperstown, regen en de Buttermilk Falls

Door J. Kraak - 04-10-2019 22:34

Het is inmiddels vrijdagmiddag als ik dit stukje schrijf maar woensdagavond hadden we geen WiFi en gisterenavond waren we een avondje op stap dus geen verhalen kunnen schrijven. We zijn net aangekomen op de laatste camping en de zon schijnt, die hebben we twee dagen moeten missen.

Dinsdagavond moesten we halsoverkop naar binnen vanwege de regen en het heeft de hele nacht geregend. We hadden zelfs lekkage in de camper. De achterste slide-out lekte water dus het beddengoed was aan een kant nat. Overdag goed gedroogd gelukkig.

‘s Morgens begonnen in Cooperstown, toen was het droog. Hier is geen Mac, Starbucks of Dunkin Donuts, dit is nog een authentiek stadje waar alles om baseball draait. Er is een sportcomplex, een museum en alle winkels verkopen kleding en souveniers die te maken hebben met baseball. Bij een echte bakery lekkere broodjes voor onderweg gehaald en toen door naar Ithaca. Onderweg begon het weer te regenen en het werd zelfs mistig van de regen.

Wat hier in het verkeer opvalt is dat er van die gele schoolbussen rijden. Zodra de bus stopt om iemand te laten uitstappen gaan alle rode lichten van de bus knipperen en iedereen moet stoppen, vanuit beide richtingen. Een mooi gezicht is dat.

Na 225 km kwamen we aan bij het Buttermilk Falls State Park in Ithaca. We wilden de Buttermilk Falls bekijken. Vraag mij niet waar de naam vandaan komt. Gelukkig was het gestopt met regenen dus we konden de Gorge Trail gaan lopen. Deze is 1.2 km en bestaat voornamelijk uit trappen. Door de regen en de blaadjes zijn de treden glibberig, uitkijken dus. Het is een hoge waterval die in de lente natuurlijk 2x zo breed is als nu.

Op nog geen 5 km rijden hadden wij een overnachting geboekt op de camping in het Robert H. Treman State Park. Een grote camping maar waar er nu maar een paar plaatsen bezet waren. Ook een mooie camping met alleen stroom als voorziening. Dus geen wateraansluiting, maar als je zorgt dat je watertank vol zit kan dat makkelijk voor een nachtje met z’n tweeen. Water tappen en vuil water lozen kan op een centrale plek op de camping. Dus vrij basic en ook geen WiFi. Even wennen maar prima.

Op nog geen 5 minuten van de camper was een mooie waterval. Dat is een voordeel als je in een State Park staat, er is vaak wat te zien. Dit was de Enfield Falls.

Vanavond geen kampvuur, alles was nat en niet gezellig buiten. We hebben een potje zitten kaarten en tv gekeken. Vroeg op bed.