De camper en de eerste camping

Door J. Kraak - 19-09-2019 03:33

Gisteren hadden we geen internet op de camping dus het stukje liet even op zich wachten. Dat zal nog wel eens gebeuren, vermoed ik. Ook nu valt het steeds weg dus als er een half verslag komt weten jullie wat er aan de hand is.

We werden dinsdag wakker en de zon scheen zowaar. Dat geeft gelijk een vrolijker beeld. We hebben weer ontbeten in het naastgelegen hotel en Leo bestelde een omelet en kreeg een hele maaltijd, een gevulde dubbele omelet, gebakken aardappeltjes en sla. En dat op de vroege ochtend. Daar zat ik met met croissantje en bakje vla. Het smaakte hem echter heerlijk en hij kon er tegen die dag.

Stipt om 10.00 kwam de shuttlebus van Canadream ons bij het hotel ophalen. Na ongeveer een kwartier rijden kwamen we aan bij het verhuurkantoor. Het was er niet druk, wij waren de enigen. Dat is het voordeel van een early pick-up, dan krijg je voor 12 uur de camper mee. Dat moet je wel bij boeking bijboeken anders ben je pas ‘s middags aan de beurt en je weet dan niet hoe laat je de camper meekrijgt. Het is niet handig om voor deze dag een lange afstand te plannen. Wij hadden een route van 175 km gepland dus dat moest nu haalbaar zijn.

Alles werd netjes uitgelegd en we konden nog een broodrooster bijhuren.’s Morgens lekker boterhammen roosteren. Die gevulde omelet met gebakken aardappeltjes was natuurlijk maar eenmalig, dat begrijpen jullie ;-). In onze eigen camper konden we via de televisie de demonstratievideo bekijken en we hebben de inventaris goed gecontroleerd. Twee jaar geleden zijn we zo weg gereden en bleken er achteraf dingen te missen. Dat zou ons nu niet gebeuren maar alles was keurig aanwezig. Ook de twee slide-outs getest, wel handig als dat werkt want hiermee schuift op de camping het woon- en slaapgedeelte naar buiten en scheelt veel ruimte in de camper. De camper heeft als bouwjaar 2019 en er stond bijna 20000km op de teller. Hij ruikt zelfs nog als nieuw. Gelijk getankt want de de tank was voor een kwart vol en zo leveren wij hem dan ook weer in. Even spannend, goed kijken welke benzine er ook weer in moet maar alles is gelukt en klaar voor vertrek.

De planning was om richting het oosten te gaan en dat betekende dat we eerst om Toronto heen moesten rijden. Liever vermijden we de snelweg maar om tijd te besparen kon het nu niet anders. Wat een drukte zeg en veel vrachtverkeer met van die joekels van trucks. Gelukkig bleef de chauffeur erg relaxt en ik navigeerde hem via de Garmin via de goede banen en afslagen, wat een teamwork weer. Voorbij Toronto werd het al minder druk maar we zijn snel de Freeway 401 af gegaan naar de secundaire weg, de Highway 2. Dat rijdt rustiger en kom je door allerlei dorpjes. Hier en daar toch al wat herfstkleuren, veel bolchrysanten en pompoenen, ondanks het schitterende weer is hier de herfst al begonnen.

Om 3 uur kwamen we aan bij de Wallmart in Cobourg. Ook wel trek gekregen en er zit ook een Mac bij, nou vooruit, voor deze keer, en het smaakte ons best. Daarna boodschappen gedaan, eerst een lijstje gemaakt want voor zo’n eerste dag toch aardig wat boodschappen nodig. We proberen zeker voor een aantal dagen eten in te slaan want we hebben geen zin om iedere dag boodschappen te doen. Nadat de koelkast was gevuld en de voorraad op orde was was het nog een klein stukje naar onze eerste camping in Grafton. Niets geboekt maar uiteraard was er nog plek, het seizoen is bijna ten einde. Een leuke kleine camping met ook wat permanente bewoners. Ook was er nog een riviertje waar veel grote vissen(steur?) tegen de stroom in probeerden te zwemmen, een leuk gezicht.

Koffers uitgepakt, camper ingeruimd, boodschappen op zijn plek, we waren gesetteld. Die avond niet veel honger, blikje kippensoep opgewarmd met wat brood en het was mooi geweest. We hadden toch 165 km op de teller, dat is genoeg voor de eerste dag.

John Eimers 19-09-2019 04:09 {{button-60496}}

Toch wel heerlijk om in mijn nachtdienst een verhaaltje te lezen van jullie rondreis 👍

Frank en Jan Kalkhoven 19-09-2019 15:47 {{button-60518}}

nou Hanneke en Leo, jullie vermaken je daar best zo te lezen, en een hoop geregel dat wel, maar oké dat is ook weer leuk allemaal, en nu aan jullie routtrip beginnen, hier nu best aardig weer al zeg ik het zelf, zonnetje wolkje en het weekend word weer warm en zonnig, helaas moet gewoon werken :) maar goed daar kom ik ook wel overheen haha, wat een mooie foto's met die vissen en wat een joekel van een Camper hebben jullie gehuurd, ik zou zeggen nog heel veel plezier en ik lees het met plezier allemaal, tot de volgende keer maar weer

groetjes van Jan en Frank

Peter en Anne-Marie 19-09-2019 21:46 {{button-60527}}

Leuk om jullie verslagen te lezen, 1e 2 al heel snel en nu snap ik waarom de 3e langer op zich liet wachten. Foto’s zijn ook weer erg leuk, camper weer van een lekker formaat, Leo wel toevertrouwd. Wij gaan zo meteen de koffers maar weer inpakken😭 na 2 weken terug naar het Rhoonse. Heel veel plezier nog, goeie en veilige reis, uitkijken. Groetjes Peter en Anne-Marie

Sylvia 22-09-2019 18:13 {{button-60623}}

Leuk verhaal, grappig pompoenen en die bolchrysanten die hebben wij hier nu ook volop. Mooie camper wat een joekel. Zijn die vissen geen zalmen? Die zwemmen stroom opwaarts.