Mohawk Trail, Rotterdam en Amsterdam

Door J. Kraak - 02-10-2019 02:53

Vannacht werd ik een keer wakker en regende het, dat lijkt op het het dak van de camper harder als dat het werkelijk doet. Vanmorgen was het ook niet helemaal droog, er hing een mist van de regen tussen de bomen, een mooi gezicht. Na het ontbijt en de nodige klusjes gingen we richting het westen over de Highway 2, de Mohwak Trail, een Scenic Byway. Deze weg volgt een oud indianenpad en verloopt door een erg fotogeniek en dunbevolkt gebied van de Berkshire Hills. Mooie uitzichten en de herfstkleuren blijven prachtig, ook als het heeft geregend.

In North Adams wilden we het Natural Bridge State Park bezoeken. Daar ligt de enige natuurlijke marmeren brug van Noord-Amerika. Maar de weg ernaar toe was onverhard en vol met grote kuilen die volstonden met water. Dat durfden we met de camper niet aan dus dat was jammer.

We reden door de grote plaats Troy met een koffiestop bij Dunkin Donuts. Inmiddels waren we ook weer terug in de staat New York, de eerste staat waar we bijna twee weken geleden de VS zijn binnengekomen. Gelijk bij de Wallmart in Troy de laatste boodschappen voor deze vakantie gedaan.

We zijn door de kleine plaats Rotterdam gereden maar het is niet gelukt om een foto als bewijs te maken, jammer. Onderweg gestopt bij wat picknicktafels voor soep met verse harde broodjes en inmiddels was ook de zon gaan schijnen en was het weer heerlijk weer. Al rijdende over het platteland van New York kwamen we door Amsterdam, en het bewijs is er, zie de foto. Rotterdam, Amsterdam, zo komen wij nog eens ergens. De omgeving is hier vlak met veel groene velden en boerderijen.

Na 239 km kwamen we rond 4 uur aan bij onze camping net voor Cooperstown, Shadow Brook Campground. Wat een leuke camping, alles is al in de Halloween sferen. Zij sluiten namelijk het seizoen op 16 oktober af en aankomend weekend hebben ze al het Halloweenfeest. We staan op een mooi plekje aan het meer met een fonteintje in het midden. Dat is ook het enige wat je hoort want het is hier muisstil, bladstil en aardedonker. Maar het kampvuur brandt inmiddels. Wat een verschil met gisterenavond. Toen werd het fris en gingen we vroeg naar binnen en nu zitten we in ons T-shirt buiten. Het is 8 uur en nog 24 graden.

Wat zal ik vannacht lekker slapen in Cooperstown, want die mis ik wel hoor, onze Cooper. Morgenochtend gaan we Het stadje bezoeken want dat schijnt de moeite waard te zijn. Daarna rijden we richting de Finger Lakes en de mooie watervallen.

Nu ik de laatste regels schrijf zitten we binnen want het begon opeens keihard te regenen. Gauw naar binnen, alle bovenluiken en ramen dicht want het regende in. Het kampvuur brandt nog wel maar wij zitten binnen wel met de deur open want het is nog steeds warm en om nog even het vuur in de gaten houden.