De giftshop, de Flume Gorge en het kampvuur

Door J. Kraak - 22-09-2019 02:35

Het is nu 10 voor 7 in de avond, Leo kookt eten en ik zit buiten het verslag te schrijven. We hebben vandaag 240 km gereden en we zijn om 5 uur aangekomen op de Saco River Campground in North Conway. Hier blijven we twee nachten. We hebben firewood gehaald in de kampwinkel en zometeen gaat het kampvuur aan. Het is een heerlijke avond daarvoor en windstil.

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken uit Morrisville. Op een half uur rijden wist ik de Bragg Farm Sugar House & Giftshop. We hadden gisteren een kaartje van het gebied en daar stond hij op. Daar wilde ik wel eens gaan neuzen. Het was een leuke giftshop maar veel dingen met afbeeldingen van kerst. Dat gebruik je niet het hele jaar door, dat was jammer. Veel leuke dingen maar ik heb niets gekocht. Leo heeft ondertussen buiten wat foto’s gemaakt.

Wij reden nu ook de White Mountains binnen en de staat New Hampshire. De White Mountains worden zo genoemd omdat ze bestaan uit licht gekleurd graniet. De bedoeling was om door te rijden naar het Franconia Notch State Park en daar een trail te gaan lopen. Het viel eerst niet mee om de juiste weg te vinden maar de snelweg daar is tevens de weg die door het park heen loopt, de Parkway. Onze eerst stop was het Basin. Daar komt een waterval uit in een granieten poel. Daar zie je heel duidelijk hoe de White Mountains aan hun naam komen. Het was een kleine wandeling en we hebben wat foto’s gemaakt.

Een iets pittigere wandeling was die van de Flume Gorge, een aantal kilometers verderop. Gelukkig konden we de camper goed parkeren bij het bezoekerscentrum. Eerst een hapje gegeten en een kaartje gekocht voor de trail. We kregen een plattegrond mee. De trail is 2.4 mile, ongeveer 5 km. Wel wat klimmetjes erin en daarna via trappen omhoog in de kloof van de Flume Gorge terwijl het water naast en onder je naar beneden klettert. Het lijkt ons dat als het regent ook die trappen erg glibberig zijn. Maar gelukkig hebben wij nog steeds warm en droog weer. We hebben er een uurtje over gelopen en ondanks de hitte was het goed te doen.

Nu richting de camping, via de Kancamagus Highway, een Scenic Byway door de White Mountains. Prachtige herfstkleuren en overal gelegenheden om te stoppen om te wandelen of voor een mooi uitzicht. Het was nog een uurtje rijden naar North Conway. Nog wat boodschappen gedaan bij de Wallmart en daarna naar de camping. We hebben een mooie ruime plek en Leo wil al dagen hout kopen voor een kampvuur maar het kwam er steeds niet van. Maar nu, eindelijk, hij heeft zijn kampvuur. We hebben buiten gegeten, het vuurtje brandt lekker en het is nog steeds een mooie avond.

Terwijl ik mijn verslag schrijf wilde Leo gaan douchen in de camper. We gaan altijd naar de campingdouches maar we hebben best een ruime douche in deze camper dus waarom niet. Hij kwam alweer gauw terug want hij heeft zijn hoofd gemeen gestoten net voordat hij wilde gaan douchen. Hij heeft niet gedoucht want het bloedde behoorlijk dus die is al gauw klaar met douchen in de camper.

Ik laat het hier bij, we gaan nog even genieten van het kampvuur. Morgen gaan we een rit maken met Scenic Notch Train maar daarover morgen meer.