zaterdag 26 juli San Francisco

Door de Vrijer - 28-07-2008 22:18
Vanmorgen de laatste dingen ingepakt, schoongemaakt en toen op weg naar San Francisco. Onderweg eerst ergens ontbeten, want we hadden natuurlijk alles weg moeten gooien. Het was nog maar een uurtje en we waren er zo.
Bij Cruise America, waar we de camper moesten inleveren was het een drukte van belang. Mensen die nog moesten beginnen en mensen die terugkwamen net als wij. Ze gaven de camper een zeer korte inspectie en alles was okee. Nu was het gelijk duidelijk waarom wij zo’n oude, vieze, kapotte camper kregen!! Waarschijnlijk zou een uurtje later de volgende in die van ons rijden. We zagen bij de balie Nederlandse mensen en die heb ik alles gegeven wat we zelf hadden gekocht, anders moesten we het toch maar weggooien en zij waren er blij mee. De taxi bracht ons naar het hotel waar we onze kamers kregen. Toch wel weer erg lekker om een eigen kamer te hebben, na drie weken met z’n vijven in een kleine ruimte te hebben geleefd!
We gingen al snel op pad. Het was prachtig weer, wat niet altijd het geval is in SF, want door de koude zeewind kan het erg fris zijn en ook is het vaak mistig. Heel veel kwam bekend voor door de vele series die we in Nederland hebben gezien. We liepen eerst naar China town, waarbij we door de dure buurt kwamen met winkels als Chanel, Gucci, Louis Vuitton en ga zo maar door. In China town was het ook gelijk heel erg druk, met veel, heel veel (dezelfde) winkeltjes. Alles stond gelijk in het Chinees, het rook er Chinees en ook de straatnamen stonden er in Chinese tekens. We hadden al dagen trek in goed Chinees eten en dat hebben we eerst maar gedaan.. hmm.. wat smaakte dat lekker!! Ik kwam er ook nog iets leuks tegen voor de cursus The Goddess die ik in augustus weer geef, dus dat heb ik meteen meegenomen! We liepen langzaam de kant van de zee op, kwamen langs een campagne van Obama, waar we leuk op de foto gingen met een politieagent: Isn’t Holland the country where people say they are the happiest on earth? (Dat heeft in één of ander internet onderzoek gestaan). Hij zei dat we geluk hadden met het weer, want meestal was het niet zo lekker (ja, dat wisten we al!)
Meteen na China town liepen we little Italy in. Aan de ene kant van de straat rook alles nog Chinees en hingen de Peking eenden in de etalage, aan de andere kant hingen de Italiaanse vlaggen en kwamen we de ene espresso bar na de andere tegen. Ook de omgeving was heel erg anders, er stonden andere bomen, de huizen waren verzorgder, echt een heel bizar gezicht!
We zagen de cable car, de ouderwetse tram van SF, waar de mensen aanhingen, omdat hij zo vol zat. Morgen gaan we proberen daar een ritje mee te maken. We wilden bij de pier beneden proberen een fiets te huren om de Golden Gate Bridge mee over te fietsen, maar door het mooie weer en het feit dat het zaterdag was, waren er lange wachttijden en dat hadden we er niet voor over. We liepen langs Fishermans Wharf, met ontzettend veel eettentjes (voornamelijk krab en seafood) en winkeltjes. Ook was daar de beroemde Ghirardelli’s waar ik wat leuke souveniertjes kocht voor thuis. In het park voor de vroegere Ghirardelli’s fabriek hebben we even lekker op het gras gelegen en hebben de kids natuurlijk een ijsje gegeten. Het was heel erg druk, maar er hing een fijne atmosfeer. Dit is eerlijk gezegd de eerste stad waar ik me zowaar veilig voel. Misschien heb ik teveel Amerikaanse series gezien, maar toen ik het er later over had zeiden de kinderen en Erik precies hetzelfde. We zagen nog twee zeehondjes (of robben) met hun koppies boven het water komen, maar we zijn nog niet naar pier 39 geweest waar het vol moet liggen met ze. We zagen al heel vroeg de Golden Gate Bridge, maar nog niet volledig, dus we liepen helemaal naar het eind waar we wel een goed uitzicht hadden op de wereldberoemde brug (waar Leo van de serie Charmed altijd opstond). Toch wel heel bijzonder om zulke dingen, die je al zo goed kent van de televisie nu in het echt te zien!
’s Avonds besloten we naar de bioscoop te gaan om een film te kijken die in Nederland nog niet uit is: Hancock, een leuke film met Will Smith. Alle large limonades en popcorns waren re-fill en we zouden geen Hollanders zijn als we niet met z’n vijven één popcorn namen om die later opnieuw te gaan laten vullen J. Gisteren heeft Thierry trouwens zijn re-fill record verbroken! Bij het avondeten heeft hij 6 diet cokes re-fills gekregen en dat zijn niet de kleine glaasjes drinken die we in Nederland krijgen!! Op een gegeven moment zette de serveerster er maar 2 tegelijk neer.
Het was lekker om weer in een goed bed te slapen!