zondag 27 juli SF

Door de Vrijer - 28-07-2008 22:19
We moesten vroeg op, want we hadden kaartjes voor de boot van half 10 naar Alcatraz. Bij het hotel zat ook ontbijt, maar toen we beneden kwamen zat de hele lobby vol en het ontbijt op zich stelde ook niets voor. We gingen met de bus naar Fishermans wharf waarvandaan de boot zou vertrekken. Het was vandaag bewolkt, winderig en koud, een heel verschil met gisteren. Gisterenavond zagen we vanuit het bioscoopgebouw, dat uitkeek over een stuk van SF, zo een dikke muur van mist binnen komen drijven en dat was een heel bizar gezicht. Die mist hing er dus nog steeds.
Alcatraz was erg leuk. Er was een Nederlandse audiotour en zo werd je rondgeleid door de gevangenis. Wat een kleine cellen waren dat! De audiotour werd verteld door oud-gevangenen en oud-bewakers wat het nog indrukwekkender maakte. Ik wist niet dat veel van de bewakers met hun gezinnen op het eiland woonden. We hebben de kinderen beloofd in Nederland ‘Escape from Alcatraz’ te kijken, die film zal nu nog meer leven.
Nadat we terug waren gevaren gingen we eerst maar eens wat eten en warm worden met een kop koffie. Thierry nam brood met tomatensoep en die soep werd opgediend ín het brood! We zagen de zeeleeuwen op de pier liggen, die een enorme herrie maakten! Het was wel een heel leuk gezicht.
We liepen naar het hoofdkantoor van Levi’s, waar o.a. een stukje geschiedenis van de wereldberoemde spijkerbroeken werd tentoongesteld. Toen konden we natuurlijk niet anders meer dan naar de Levi’s store te gaan waar ik zelfs 2 spijkerbroeken kocht en Erik een jasje. Spotgoedkoop, maar later bleek het nog goedkoper, omdat er een fout was gemaakt, één van de broeken was niet afgerekend. Ook kochten Gabrielle en ik wat make-up, wat hier een stuk goedkoper is dan in Nederland.
Na nog wat te hebben rondgelopen en rondgekeken gingen we even terug naar het hotel. Zo stiekempjes hadden we toch aardig wat kilometers gelopen. We hebben een taxibusje naar het vliegveld geregeld voor morgen. Weer vroeg opstaan, want we worden om half 7 opgehaald. ’s Avonds hebben we vlakbij het hotel gegeten in Mel’s diner, waar de kids uiteraard een hamburger bestelden met daarbij de re-fill cola’s. (het record is nog ongeschonden)
Vroeg naar bed, want morgen staat een lange dag op het programma.