vrijdag 11 juli Sedona

Door de Vrijer - 12-07-2008 06:46

Vrijdag 11 juli Sedona

We sliepen weer een keer lekker uit tot 8 uur J we hoefden vandaag niet zo ver te rijden tot Sedona en weer keken we onderweg onze ogen uit. Bij het visitor center aangekomen van Red Rock State Park kregen we een gids met alle informatie over Sedona en het park.

We besloten eerst naar The Chapel of the Holy Cross te gaan, een katholieke kerk boven op, of bijna ín, de berg. We liepen alleen maar te oh-en en te ah-en en bij elke hoek die we omsloegen werd het nóg mooier, al dachten we dat dat niet mogelijk was.
Ook zagen we Red Rock Cathedral. We reden naar de camping, Rancho Sedona, die direct aan de oak tree River lag.

Nadat we hadden gegeten, gingen we gelijk naar het riviertje waar de kids dammen gingen bouwen. Het was de hele morgen al bewolkt en dat was een geluk voor ons, want daardoor was de temperatuur gezakt naar aangenamere waarden en het park was ook een stuk minder druk. ’s Middags hebben we twee verschillende trials gelopen.

De eerste was een klim naar een adembenemend uitzicht en bij de tweede liepen we een canyon in, waar links en rechts de hoge muren van de rode rotsen boven ons uittorende. Toen we terugkwamen op de camping heb ik eerst maar een paar wassen in de machine gestopt en daarna zijn we gaan eten in de Oak Tree brewery, wat ons was aangeraden door de receptioniste van de camping. Binnen de kortste keren waren we allemaal voorzien van bergen met eten. Het drinken is hier trouwens bij een maaltijd heel vaak refillable. Zodra je glas ook maar een beetje leeg dreigt te raken komen ze hem bijvullen. Binnen drie kwartier verlieten we, met doggybag J, volgegeten het restaurant en liepen we in het donker terug naar de camping, waar we na nog even te hebben zitten kletsen en lezen al weer vroeg in slaap vielen.