zaterdag 12 juli tusayan grand canyon

Door de Vrijer - 14-07-2008 23:57
Vanmorgen konden we heerlijk buiten ontbijten. Ik was al vroeg wakker en heb de foto’s op de site kunnen zetten. Mijn moeder was online, dus daar heb ik ook nog even mee kunnen chatten.
Op weg naar Slide Rock State Park reden we door het centrum van Sedona, wat er ontzettend leuk uitzag. We hadden ons laten vertellen dat er een shuttle bus ging vanaf de camping en daar we gisteren ook naartoe gereden, maar het viel ons erg tegen. Nu bleek dus dat er nog een ander centrum was, wat heel erg leuk was, dus zijn we uitgestapt en hebben daar een poosje rondgelopen. Ik heb er nog een paar leuke souveniertjes gekocht. Het was maar een paar mijl verder naar Slide Rock State Park en het was niet te missen, want er stond al een lange rij om te parkeren. Slide Rock is een stuk waar de rivier natuurlijke glijbanen heeft uitgesleten uit de rotsen en het was heel erg leuk, maar ook heel er druk. Het water was echt ijs- en ijskoud, wat een heerlijke verkoeling was, want de zon was doorgekomen en het was meteen bloedheet. Na een paar keer te hebben gegleden en rauwe en blauwe billen te hebben gekregen reden we door naar Flagstaff. Daar hebben we weer wat boodschappen gedaan, voornamelijk water, want dat gaat echt razendsnel op met die hitte. Vlakbij Williams, op weg naar de Grand Canyon, is nog een stuk van de oude route 66 waar we een kleine detour voor hebben genomen. Het was op zich wel leuk om te zien hoe dat er vroeger uit moet hebben gezien, maar het was echt supertoeristisch. We hebben daar wat gegeten in een ouderwetse diner.
Daarna reden we het laatste stuk naar de Grand Canyon. Onderweg begon het te hozen en helaas is het de hele middag zo’n beetje blijven regenen, dus we hebben de Grand Canyon tot nog toe nog helemaal niet gezien. Odit is tot nog toe de minste camping, zelfs voor het douchen moet je betalen, 1 dollar 50 voor 6 minuten, terwijl de camping zelf ook al 40 dollar per nacht kost. De camper is zo oud dat hij van narigheid uit elkaar valt, de airco doet het de ene keer wel en de andere keer niet (vaak doet hij het wel als hij op off staat) en de zijkanten van de bank laten los (die zijn al een keer met schroeven vastgezet) de sloten van de opbergruimtes aan de buitenkant van de camper zijn ook allemaal hartstikke gammel en vandaag brak er zelfs een sleutel af! Hopen dat in ieder geval de motor het blijft doen. De persoonlijke inventarissen stelt ook niets voor, er zijn maar een paar fatsoenlijke handdoeken bij de rest zijn echt oude vieze lappen (gelukkig had ik voor de zekerheid zelf ook zelf wat handdoeken bij) en de dekens zijn over het algemeen kapotte stinkende slaapzakken (die hebben we gelukkig tot nog toe niet nodig gehad).