dinsdag 15 juli Capitol Reef

Door de Vrijer - 16-07-2008 17:26
Dinsdag 15 juli, Capitol Reef

Vanmorgen lekker een beetje geluierd op de camping. Ilona kwam nog online dus ik zat in mijn pyamaatje buiten op de picknicktafel met de laptop met Iloon te kletsen! Ondertussen werd het ontbijt gemaakt en weer opgeruimd, wat een service. De jongen van naast ons, die de val van de berg had gemaakt, bleek twee gebroken armen en een gebroken enkel te hebben en daar had hij gewoon de berg mee afgelopen! Wat een beetje adrenaline al niet kan doen! We reden eerst naar het visitor center met de kinderen, want die waren gisteren aan het zwemmen toen Erik en ik erheen waren gegaan. Foto’s gemaakt van de prachtige uitzichten daar en toen reden we naar Capitol Reef. We zouden eerst naar Moab gaan om Arches en Canyonlands te bezoeken, maar we hebben besloten dat over te slaan om meer dagen in de verschillende parken te blijven en om minder te hoeven rijden. Toen we al een poosje op weg waren kwamen we bij een bord waarop stond: ‘not recommended for RV’s’ hmmm.. we waren al een aardig stukje op weg. Er zouden speldbochten komen en een stuk onverhard grindpad, maar dat stuk zou in totaal maar 8 mijl zijn, dus we besloten het te wagen (er was ook niet echt een alternatief). Nou, we hebben het geweten, de weg ging over een hele hoge berg, met scherpe bochten en op een smal grindweggetje. Het uitzicht was prachtig, maar daar konden we niet echt van genieten, want we waren veel te gespannen! We bleven maar klimmen en klimmen, terug was geen optie, dus we moesten maar afwachten waar we terecht kwamen. Gelukkig zagen we een andere camper (vast ook eigenwijze Nederlanders) die van de andere kant waren gekomen en ach, als zij het hadden gehaald moest het te doen zijn. Eindelijk waren we boven en we waren bang dat we steil omlaag moesten, maar het rare was dat het toen vlak verder ging. De natuur voordat we de berg opgingen was droog, dor, woestijn en aan de andere kant was het groen en bebost!! Vandaag hebben we sowieso weer een enorme verscheidenheid aan natuur gezien. Van woestijn, naar bos, naar bijna een soort maanlandschap, ongelofelijk. Voordat we Capitol Reef inreden reden we langs een waterval waar we zijn uitgestapt om lekker te zwemmen. Het water was knalrood, maar heerlijk fris. We blijven twee nachten op deze camping staan. Het is een mooie camping, groen met zwembadje en enorm aardige mensen. We zijn hier al veel Nederlandse mensen tegengekomen, die zo’n beetje hetzelfde rondje rijden als wij, maar daar korter over doen, nog veel meer kilometers rijden dan wij per dag. We kregen vandaag een lange mail van Femke, met allerlei foto’s erbij van Luna. Met een brok in onze keel zaten we het te lezen, want we missen die gekke haarbal wel hoor. ’s Avonds kijken de kinderen regelmatig een filmpje op de laptop, want het is hier al vrij vroeg donker. Morgen gaan we het park bekijken en een paar hikes maken.