9 mei 2010: Van Great Sand Dunes naar Montrose (Black Canyon) = dag 18

Door Daniels - 10-05-2010 04:47

Vanmorgen om 7uur opgestaan, ontbijt met een prachtig uitzicht op de zandduinen en om 8uur rijden we weg.

Vandaag is het een eindje rijden naar de Black Canyon of the Cunnison, als het goed is gaan we daar morgen naartoe. In Alamosa nog gestopt om koffie te drinken en nog wat vergeten boodschappen te doen, dit is trouwens geen leuke stad.

Onderweg zien we nog een aantal bizons, jammer genoeg staan ze in een wei, maar we hebben ze in ieder geval toch nog gezien.

Via de 112 en de 149 over mooie wegen met prachtige landschappen rijden we naar het op 2649m hoogte gelegen Creede. Hier stoppen we om koffie te drinken en een hotdog met chips te eten. Dit is een leuk westernstadje, maar erg rustig, het lijkt een beetje uitgestorven.

We rijden verder over verschillende bergketens en een hoge bergpas de “Slumgullion” van 3463m hoogte, met prachtige vergezichten. Op deze pas ligt ook weer sneeuw en er staat een harde wind.

We rijden dan door de Rio Grande National Forest naar Lake City op 2639m hoogte.

In dit dorpje staan veel blokhutten te huur en er zijn best veel campings, ze zijn op toeristen ingesteld hier.

We rijden verder naar het Blue Mesa meer, waar we de 50 East nemen. Dit meer is een groot recreatiegebied en het ziet er erg mooi uit. Dan weer door de mooie bergenketens naar de Black Canyon of the Cunnison National Park. Het is inmiddels al bijna 5uur en we gaan eerst even kijken naar een camping daar, maar er zijn geen faciliteiten. Ik wil graag een camping met douches en we besluiten dan terug te rijden naar Montrose.

Hier vinden we net na de stad een nette camping met lekkere douches en elektriciteit, dit hebben we nodig want alle accu’s van onze apparatuur zijn bijna leeg.

Morgen gaan we dan wel het park in, we staan er nu toch vlakbij.

Vandaag toch weer 270 miles gereden is 432 km!