Dag 14: De Antelope Canyon

Door Familie Schaap - 28-07-2010 04:07 Dag trouwe lezers,

We zijn vandaag weer vroeg opgestaan om naar de Antelope te gaan. Onderweg reden we langs de Grand Canyon en we hebben daar nog een paar foto's gemaakt en ontbeten. Daarna zijn we verder gereden en hebben we genoten van het prachtige landschap en omgeving. Je zag langzaam de oranje / rode rotsen te voorschijn komen. Het was echt heel mooi!

Onderweg zagen wij ook nog veel indianen markten, maar die sliepen allemaal nog en wij waren natuurlijk vroeg op pad haha! We hebben nog even wat gegeten bij de Subway en daarna zijn we naar het bureau gereden waar wij onze tour hadden geboekt.

Deze tour moesten wij lang van tevoren boeken omdat deze al snel vol zit omdat op dit tijdstip de zon het hoogst staat en je dan de mooiste foto's kan maken. We waren keurig op tijd bij het bureau en wilden ons aanmelden. Tot onze schrik bleken wij de tour voor gisteren te hebben geboekt! We hadden dus een vergissing gemaakt in de datum. Hierdoor bleek dus dat wij niet meer mee konden en daar baalden we ontzettend van.. De man van het bureau zei dat we heel misschien mee konden als er mensen niet kwamen opdagen maar hij schatte die kans klein.. Na even wachten bleek dat er mensen niet waren kwamen opdagen en mochten wij dus wel mee! Wat een ontzettende mazzel hebben wij!!!

We moesten met z'n allen in een jeep en we zaten heel krap. We reden eerst de stad uit en daarna de Canyon in. Het was een wilde tocht want eenmaal de stad uit was er geen asfalt meer te bekennen en reden we op bedding van de rivier. Na ongeveer 25 minuten kwamen we bij de Antelope aan en gingen we achter de gids de kloof in.

Het was echt amazing mooi, het licht viel de kloof in en daardoor ontstonden er verschillende kleuren effecten, voornamelijk rood en oranje. We hebben allemaal geprobeerd om er foto's van te maken, maar in het echt is het nog veel mooier.

Aan het eind van de tour gingen we weer terug naar de stad. We zijn daarna onze auto weer ingestapt en naar ons hotel gereden. Daar hebben we lekker gezwommen. Het hotel ligt aan het Lake Powell.

Straks gaan we lekker wat eten in ons hotel. Morgen gaan we naar Monument Valley.