Dag 16: Arches National Park

Door Familie Schaap - 30-07-2010 01:36 Heey allemaal!

Vanmorgen werden we wakker met de zonsopgang bij Monument Valley. Het was schitterend! Daarna hebben we wat ontbeten bij de Subway, want dat vinden we erg lekker!

We reden richting Arches National Park en onderweg was het landschap weer prachtig. We zagen nog veel rots formaties en dit was erg indrukwekkend!

Eenmaal bij Arches aangekomen besloten we de auto tour te volgen. We hebben tenslotte een goede auto mét airco! Yannick was onze gids want die had de plattegrond bij zich, waar alle view points op stonden. Omdat het zo heet was zijn we niet overal de auto uit gegaan maar we hebben ook veel foto's uit het raam genomen.

We hebben ons zelf overwonnen door een track te lopen naar de Tunnel Arch en de Pine Tree Arch. Het was de moeite waard want het waren hele mooie bogen van steen, echt bijzonder dat zoiets in de natuur ontstaat!

Na de fotosessie moesten we weer terug door het zand, het was weer heel heet. Maar we hadden gelukkig veel water bij ons!

Na de lunch zijn we naar ons hotel gereden, die ligt vlakbij Moab en aan de Colorado rivier. Dit keer slapen we in drie aparte huisjes, met uitzicht op de rivier en omringd door de rode rotsen (red cliffs).

Natuurlijk eerst gauw gezwommen en vanavond gaan we hier lekker eten. Momenteel waait het hier plotseling erg hard, er is flinke onweersbui op komst. Dus we zijn prepared!

Morgen gaan we naar Bryce Canyon, via Capitol Reef. Dat zullen onze laatste natuurparken zijn voorlopig want zaterdag, Las Vegas, Here we come!