24 september Waldport - Merlin

Door André en Thea Booi - 25-09-2011 03:50

Toen we vanmorgen opstonden zagen we de zon over de bergen komen. Na de mist van gisteravond was dat al heel wat! Die zon hadden we gistermorgen tijdens de strandwandeling ook wel graag willen hebben en juist nu vertrekken we weer! Ach, zon onderweg is ook wel prettig.

Na het ontbijt vertrokken we naar het zuiden en reden we de prachtige kustweg weer op. Al heel snel bleek dat ook vandaag het zicht langs de kust weer heel slecht was. We hoorden dat het meestal in de middag weer helder wordt en dat was gisteren inderdaad ook het geval. Gelukkig waren er ook nog genoeg plaatsen waar we wel uitzicht hadden en aangezien de zee nooit verveelt waren de woeste golven ook nu weer schitterend.

Bij Reedsport verlieten we de HW101 en kwamen we in een ander mooi gebied terecht.We reden langs de rivier Umpqua. Onderweg was er een gebied waar Elken te zien waren. Vanaf de weg zagen we een hele kudde grazen. Natuurlijk werden er weer foto's gemaakt. We zien ook regelmatig een hert of elk aan de kant van de weg maar dan ligt hij daar niet meer voor zijn plezier! Ook zagen we veel bramen struiken waarvan de takken zwaar waren van de rijpe bramen. Helaas kun je niet overal voor stoppen.

Bij de tweede koffiestop was het inmiddels zo warm geworden dat ik de spijkerbroek verruild werd voor een jurkje. Na dit prachtige gebied volgde er weer een stuk Interstate 5. Bij een rest area (grote parkeerplaats) zochten we een plekje in de schaduw en aten we ons broodje aan een picknicktafel, het was inmiddels 32 gr.

Aan dezelfde tafel zat een echtpaar uit Seattle. Iedereen maakt hier een praatje en dus begonnen zij ook vragen te stellen. We vallen met drie campers bij elkaar uiteindelijk ook wel op. We hadden een zeer geanimeerd gesprek met elkaar. Zij waren, net zoals wij, op weg naar San Francisco en gingen eerst naar de kust om vogels te spotten, dat was hun hobby. André vroeg of ze de tjik tjalf al hadden waargenomen en misschien ook wel de roepie roepie vogel! Het werd steeds gekker en we hebben er heerlijk om gelachen met elkaar. Ze hoefden zich niet af te vragen of het met z'n zessen wel goed ging, dat zagen ze wel, zeiden ze!!

Voordat we op zoek gingen naar de camping hebben we eerst de plaatselijke benzinepomphouder maar weer eens gespekt. Daarna naar de camping in het gehucht Merlin, nog steeds in de staat Oregon. Het is een camping waar enorme joekels van caravans staan waar mensen permanent in wonen, het ziet er allemaal goed en verzorgd uit. Tot nu toe is dit de goedkoopste camping, 25 dollars en als het goed weer blijft krijgen we vanavond houtblokken en zitten we aan een kampvuur.