Dag 22 en 23: (Bijna) terug naar huis

Door Antje en Pieter - 25-09-2022 13:24

23 en 24 september: LA naar Hechtel

Onze laatste uren in Amerika en dan mogen we weer naar huis. Hoewel we een prachtige reis gehad hebben zijn we toch ook blij dat we weer naar huis gaan (maar waarschijnlijk denken we daar maandag en dinsdag als we weer moeten gaan werken anders over).

Het eerste dat we vandaag doen is onze auto volledig leeg maken en onze koffers terug vliegtuigklaar maken. Als we hiermee klaar zijn hebben we nog 2,5 uur over voor we naar de luchthaven moeten vertrekken. We besluiten alvast uit te checken maar laten de auto met de koffers nog even in de parkeergarage van het hotel staan. We willen nog even onze benen strekken en wandelen een half uur tot aan de Santa Monica pier. Omdat we nog wel wat kleingeld over hebben proberen we een verrekijker uit in de hoop om nog een paar dolfijnen in het water te spotten. Het zicht door de verrekijker blijft ook nadat we betaalt hebben nog wazig maar in de verte zien we toch beweging in het water. Hierna wandelen we terug naar het hotel en vertrekken we richting autoverhuurbedrijf.

We laten onze grijze Kia achter en met de shuttlebus gaan we naar de luchthaven. We zijn blij dat we hier niet zelf door moeten rijden wat een drukte is dat hier.

In de luchthaven verloopt alles vlot en geen extra controles voor ons dit keer. We eten nog wat, maken onze laatste dollars op en dan zijn we helemaal klaar voor vertrek.

In het vliegtuig hebben we een paar kleine tegenvallers. Hoewel ik weken geleden thuis onze stoelen had nagekeken en we toen op twee stoelen naast het raam zaten, hebben we nu twee plaatsen in het midden van het gangpad met zowel links als rechts een andere passagier langs ons. We moeten ook de hele vlucht een mondmasker dragen (regels Duitse overheid) en onze vlucht vertrekt 20 minuten later dan voorzien. Gelukkig geeft dit laatste geen problemen. 40 minuten voordat het boarden van onze tweede vlucht vertrekt landen we in München. Maar wat ons 3 weken geleden in 1,5 uur niet lukte gaat nu in 15 minuten. Zonder problemen halen we onze vlucht naar Schiphol. Na nog een uurtje vliegen en een korte rit naar de parking kunnen we in mijn rode Kia Rio terug naar huis.