Vertrek naar Amerika

Door Weer naar Canada - 21-05-2017 06:42

Woensdag 17 mei.

Om 4 uur ging de wekker! De laatste spullen gepakt en om 5 uur naar de parkeergarage waar de taxi al klaar stond. De taxichauffeur woont namelijk in het zelfde appartementencomplex! Zo gemakkelijk.

In een rustig tempo gingen we naar Schiphol en rond 6 uur stonden we in vertrekhal 1a. Dat is een nieuwe hal. (voor ons dan) Je kon er bijna een kanon afschieten, zo stil. Heel wat anders dan de verhalen die de laatste tijd rond gingen over lange wachtrijen. Gelukkig maar. Zo konden we rustig ons 2e ontbijt bij La Place verorberen en naar de gate wandelen.
Het vliegtuig van Swiss vertrok op tijd en een uur later stonden we in Zurich. Direct naar de volgende gate want de controle zou daar ietsje strenger dan zijn op Schiphol.
En ja, hoor: Marianne moest mee achter een scherm voor de diabetesspullen en de CPAP. Daarvoor hadden we thuis al een formulier in moeten vullen van 3 pagina’s. Binnen een minuut was ze weer terug en alles was oké.

Op tijd vertrokken in een Boeing 777 waarin heel veel mensen zaten.
Het was een ritje van 11 uur. We vonden het niet erg comfortabel, want we kregen pijn in de kont. Met wat slapen, lezen, een filmpje kijken en een spelletje doen op je eigen scherm ging de tijd toch wel redelijk snel voorbij. Onderweg nog even foto’s en een filmpje gemaakt van Groenland en toen weer verder gaan slapen. Half vier (in de middag) plaatselijke tijd landen we in San Francisco.
Bij de douane werden er tien vingerafdrukken en irisscan gemaakt en kregen we een stempel dat we goedgekeurd waren. Buiten even gewacht op onze shuttlebus en om half 6 waren we in het hotel.

Eerst even een lekkere douche genomen en daarna voor het gemak links van het hotel in een restaurant een hapje gaan eten. We moeten duidelijk wennen aan de horecaprijzen in Amerika.

Eenmaal terug in het hotel was de pap echt op en zijn we op bed gaan liggen om nog te lezen. Binnen 5 minuten vielen de luiken met een klap dicht.